"familjetält" (4)??

marmot

Har ett Marmot Limelight 4P (4.1 kg) vilket jag är väldigt nöjd med. Vi har sovit 5 pers i det två vuxna och tre barn 5, 6 & 8. Bra kvalitet men kanske lite för ventilerat om man vill ligga på toppen av berget och sova.
 
Har ett Marmot Limelight 4P (4.1 kg) vilket jag är väldigt nöjd med. Vi har sovit 5 pers i det två vuxna och tre barn 5, 6 & 8. Bra kvalitet men kanske lite för ventilerat om man vill ligga på toppen av berget och sova.

Micke R, jag håller med om att Limelight och Limestone är väldigt bra ventilerade, men upplever inte att det "drar" ändå. Kanske vid lägre temperaturer och konstant vind är det så. Mycket trevliga tält hursomhelst :)
Man slipper kondens helt! Det har jag inte varit med om i annat tält.
 
Tentipi onyx5 lätt med comfort5 golv väger 4,6kg. Och då kan man elda lite försiktigt i det. Gott om plats och väldigt mysigt. Lite dyrt kanske men väl värt pengarna att kunna sitta vid en liten eld medans barnen sover bredvid och man har en kanna på kokning för kaffe etc :)
 
Nej, knappast dragit

Jag har själv inte sovit över trädgränsen i mitt Limelight så det var mer som en försiktig "friskrivning". Jag har svårt att tro att det skulle upplevas som dragit. Har övernattat strax under trädgränsen (~650 m) på ganska öppet fjäll i jämtland (regn & regn & vind) och upplevde inga som helst problem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.