GR 20 Koriska

Planerar vandra GR 20 om någon vecka och undrar om någon som gjort det vet om det finns möjlighet att ladda upp sin mobil och kamera på refugerna? Eller är det bättre att köpa och ta med extra batterie. Jag vill inte gärna riskera att kameran sluta fungera, vilket den gkorde under TMB förra året :(

Hoppas någon som vet kan hjälpa mig
 
Jag tror det kan gå på vissa ställen..

..men skulle inte rekommendera att ta med något onödigt över huvud taget!

Alla extra gram man kan bortvara är av godo och i princip alla som jag mötte under turen och fortfarande har kontakt med har sabbat sina knän pga väldigt krävande vandring. Det sliter oerhört på knäna om man har för mycket med sig. Jag skulle lämna kamera och telefon hemma alternativt skaffa en liiten kamera och hushålla med batteriet och definitivt lämna telefonen då du knappt kommer ha täckning i vilket fall..

Hoppas du har/haft/kommer få en underbar tur på Korsika! GR20 va bland det bästa jag gjort i mitt liv! Kanske inte i vandringsväg men i mötet med alla underbara människor och gemenskapen man fick!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.