Hjälp: Italien - Sicillien eller Amalfi Kusten?

Hej,

Jag tänkte åka ner till italien för att studera italienska april - juni och har otroligt svårt att bestämma mig vad jag ska välja. En mysig vacker stad är prio ett men det är inte så svårt i Italien och jag skulle gärna vilja ha nära till naturen och vackra vandringsleder när jag inte sitter vid skolbänken.

Jag har HÖRT att Sicilien ska vara underbart men efter lite googlingar ser det mest ut som karga vulkanlandskap och personligen föredrar jag en grönare lummigare natur där det är lättare att gömma undan ett tält när man kör 'wild camping'.

Är det månne någon som gjort liknande resor eller har erfarenhet av att vandra i Italien?

Stort tack,
Splashmore
 
Perugia

Umbriens huvudstad är populär bland ungdomar som vill plugga Italienska kortare eller längre tid.
Sedan är ju landskapet Umbrien sanslöst vackert med stora möjligheter till kortare och längre vandringar. Dock ligger det inne i Italien så söker du havskontakt så får du åka t.ex. till Sicilien.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.