Tuggummi i innertält (Tvätt/rengöring)

Köpte ett begagnat Hilleberg och det visar sig vara tuggummi på golvet i innertältet. Har ni några förslag på hur jag kan gå vidare för att få bort fläckar på innertältet?
 

Bilagor

  • IMG_4499.jpg
    IMG_4499.jpg
    39.5 KB · Visningar: 500
  • IMG_4496.jpg
    IMG_4496.jpg
    21 KB · Visningar: 468
Is är ett gammalt knep för att göra tuggummit hårt så det lättare kan pillas/skrapas bort försiktigt. Är du säker på att det är tuggummi?
 
Tackar för svar,
Jag håller med om att det ser ut som mögel men det som tala emot mögel är kladd och hubba bubba doften. Ska prova med frys, alkohol alternativt skicka till Hilleberg och se om de kan göra något åt saken.
 
Tackar för svar,
Jag håller med om att det ser ut som mögel men det som tala emot mögel är kladd och hubba bubba doften. Ska prova med frys, alkohol alternativt skicka till Hilleberg och se om de kan göra något åt saken.

🤣 ja, mögel luktar ju inte hubba bubba!

Jag har tagit bort tuggummi från grabbens skaljacka med först is och sen barntvättservetter
 
Köp kylspray från Biltema , blir nedåt -50 så man kan raspa bort det med nån tandborste.

I fält kan man ta ut gas med uppånervänd tub och ciggtändargaspåfyllare om man har det , samma kyla som kylspray som är samma sak som campingas - dock med stigarledning i behållaren så man tar ut vätska.
Som tar så mycket värme vid förgasningen så man får -50
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.