Hej du annonssvarare

Fick svar på en annons här på prylmarknaden på en torrdräkt, men avsändaradressen fungerade inte att maila till. Så Charlotta, om du ser det här, skicka mig ett meddelande med din mailadress eller telefonnummer i själva mailet. Och förmodligen vill du dubbelkolla vad du har för mailadress inlagd i din profil.

MVH /Erik
 
Ja har inte fått några annons-svar från Utsidan men har nån gång fått mail skickat via funktionen för det, med samma resultat (att avsändaradressen inte gick att svara på).

Det kanske skulle behövas nån regelbunden koll av att den adress man registrerat fortfarande fungerar? Kanske att det årligen går ut ett mail som måste bekräftas annars får man upp en varning när man loggar in på Utsidan att mail-adressen inte bekräftats?


Det är inte bara här situationen uppstår, jag avvecklade för ett par år sen en gammal mail-adress som jag använt länge. Jag lät den gamla finnas kvar i ett år och ändrade på alla ställen jag kunde komma på. Men även såhär två år efter så hittar jag ibland sajter där jag glömt att ändra... Ställen där jag inte tänkt på att jag har reggat en adress (som Mina sidor hos Telia t.ex.). Så alla sajter där man reggar sig med en mail-adress borde ha en funktion som regelbundet testar att mail-adressen verkligen funkar...
 
Endel registrerar mailadresser hos operatören man har sitt bredband hos, de tänker inte hur det går när man byter leverantör, eller använder jobbadressen, vad händer när man byter jobb?
Dessutom vill jag skilja på jobb och privat.

Jag använder oftast privat 2 hotmail-adresser som är från tiden innan microsoft köpte upp tjänsten, en med hela mitt namn och en anonym, de funkar oavsett ISP.
Då jag har en android telefon har jag fått komplettera med G-mail.
Visst 17, har ett slask konto (brukar dumpa dem när det blir för mycket skit mail) som jag använder när man registrerar sig för olika tjänster på nätet så man inte spammar sönder sina vanliga konton

Kanske detta är ett sätt för att få mer långlivade e-postkonton
 
Fick svar på en annons här på prylmarknaden på en torrdräkt, men avsändaradressen fungerade inte att maila till. Så Charlotta, om du ser det här, skicka mig ett meddelande med din mailadress eller telefonnummer i själva mailet. Och förmodligen vill du dubbelkolla vad du har för mailadress inlagd i din profil.

MVH /Erik

Skicka Charlotta ett PM här på utsidan om nu hennes mejl studsar.
Gå in på hennes profil och välj skicka meddelande.
Om hon nu loggar in på utsidan så kommer hon att se meddelandet.
 
Problemet är väl (gissar ajg) att när man får ett annonssvar så ser man inte användarnamnet på den som svarat utan bara mail-adressen?

Annars hade nog Erik kontaktat henne direkt.
 
tips till de som har Gmail och flera andra adresser, man kan få Gmail att samla all mail i sin inkorg och då ser man när man fått mail på de andra adresserna. Finns under inställningar konton o import.
Vilket gjort mitt användande av flera mailadresser mkt enkelt.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...