• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Kort sovsäck?

Om du funderar på roberts, kolla också gärna upp cumulus, de gör också prima säckar och tar beställningar för lite udda längder om man frågar.
 
moontrail.com

om du vill granska marknaden i usa så rä moontrail.com ofta ett bra ställe att börja. de skickar till sverige, de är rellativt billiga och samtliga prylar går i regel att rangordna/sortera efter vikt,.
 
Tackar för tipsen. Upp till 150 blir garanterat för kort men 168 cm lär göra skillnad, mina upp till 183 cm är ju hela 30 cm i onödan långa. Lätt att fötterna inte ligger i den extra tjocka fotdelen.

Lockar lite att specialtillverka en hos Roberts också då det inte alls är bråttom. Någon som vet mellan tummen och pekfingret vad han tar för en dunsäck för temp strax under nollan?

Jag har en sommarsäck från Roberts, 250g 800cuin dun, hellång dragkedja, dunkrage, väger typ 700 gram (minns inte riktigt) och är 0° som komforttemp män gick för typ 2100 inkl frakt, tar vanligtvis nån vecka att få säckarna. Har även en vintersäck därifrån, har testat båda grundligt och är jättenöjd och rekommenderar dom varmt! :)

Maila roberts@roberts.pl och säg vad du söker så får du prislista och möjliga färger att välja på! :)

Edit: Som ni ser så var min säck inte riktigt standardmodell, men det gick bra ändå! :)
 
Tråden är lite gammal men man vet aldrig vem som läser =)


Jag har iaf en fjällräven thermopolar -5 Dunsovsäck som är soven med en natt. Jag köpte fel och upptäckte det mitt ute på en vandring så fick använda den ändå. Det står inte på säcken hur lång den är men har något minne av att det stod 183cm. För jag tänkte att det är ju bra, för jag är ju knappt 180. Men det var ju helt fel tänkt eftersom jag bara kunde dra upp ovansidan till brösthöjd nånstans.. Så en person som är 165-170 och neråt passar den nog till.

Säcken kostade 2600 och inköptes förra sommaren. Nu har jag köpt mig en betydligt större och rymligare Marmot i Dun =)
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...