Gissa position Stockholms län

#3263

Letar lite kring Gålö och Dalarö eftersom jag vet att du ibland rör dig där.

En liten ö som kan stämma med dig och området heter "Lördagen"

Så det blir mitt svar.

Thure
 
Lördagen hade ju varit ett vitsigt svar eftersom jag nämnda just den veckodagen i min fråga. Men tyvärr, så fyndig var jag inte. Som ledtråd kan nämnas att den lilla ön som efterfrågas faktiskt har ett hus, även om det kan vara svårt att se på bilden.

Denna bild, är från samma plats och samma tidpunkt. Alldeles bakom ryggen har jag också en husvägg.
 

Bilagor

  • 332211.jpg
    332211.jpg
    86.6 KB · Visningar: 158
Här kommer en isbild från Stockholms hittills näst varmaste vinter 2008.

Vilken sjö är detta?

Thure
 

Bilagor

  • pic_38218_orig.jpg
    pic_38218_orig.jpg
    46.9 KB · Visningar: 140
Senast ändrad:
Det var synd att du skrev sjö, för jag fick lite Dalarö-vibbar av fotot.

Men jag drar till med den första skridsko-sjö jag kan komma på, och så får vi ta det därifrån. Drevviken.
 
Globen. Och man ser hiss/liftbanan på utsidan. Då bör bildriktningen vara mot öster dvs träden kanske ligger nära Hägerstensåsen t ex öster om Sedelvägen?

Thure
 
Nja. Såg att banan finns med på lantmäteriets ortofoto och i riktning ca 260°. Då är nog bildrikningen snarare NO. Och då tror jag fotografen stått söder om E4 kanske i Solbergaskogen.

Thure
 
Då blir nästa gissning Älvsjöskogen som också har berg som ligger relativt högt jämfört resten av Stockholms förorter VSV Gullmarsplan och Globen.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.