Att vara stugvärd

Jag är ju "Koj/vindskyddvärd för ett ställe i Östergötland, Holmsjön....kan hittas på sovplats.se bla.
Anar att det är ordentlig skillnad att vara stugvärd....

Det är en lång tid sedan jag skrev här, ska gå in o försöka hänga på igen om det funkar.
 

avslutad210712

Gäst
...
* folk från serviceyrken

så som singel stockholmare inom IT kände man sig lite mobbad ja.
...

Finns det något yrke som är mer serviceinriktat än att sitta i en service/helpdesk inom IT? Den som inte gjort det kan pröva på och jag lovar att alla korkade saker du läst att helpdesken får höra är sanna och de har inträffat och då får du liksom inte tycka att kunden är en idiot utan du skall lotsa hon/han/hen/hun rätt. Garanterar att inga frågor i en fjällstuga kommer i närheten.
 
Finns det något yrke som är mer serviceinriktat än att sitta i en service/helpdesk inom IT? Den som inte gjort det kan pröva på och jag lovar att alla korkade saker du läst att helpdesken får höra är sanna och de har inträffat och då får du liksom inte tycka att kunden är en idiot utan du skall lotsa hon/han/hen/hun rätt. Garanterar att inga frågor i en fjällstuga kommer i närheten.

I agree, sitter själv just på en helpdesk och det finns inga frågor/människor jag längre förvånas över, Nackdelen med STF:s intagningsrutiner är att man aldrig kan veta vad som de behöver/vill ha just nu. Det är väldigt oklart på vilka meriter/kunskaper/styrkor man blir utvald eller inte utvald på och det tycker jag är lite dumt.

Men jag hoppas inte de som inte blivit antagna denna gång blir nedslagna utan fortsätter söka för man vet aldrig, nästa gång kanske man är precis det som STF behöver.
 

avslutad210712

Gäst
Nu sitter jag ju inte i servicedesk utan var systemutvecklare på den tiden. Finns månag yrken inom IT

Japp och hur i allsin dar kan STF veta inom vilken del just du jobbat. Skriv dit att du jobbat i en helpdesk för uppenbarligen ljuger lika alla om sina arbetslivserfarenheter :)
 
Jag har nu deltagit i stugvärdskursen så om någon har frågor om kursen och liknande så kan jag försöka att besvara dem i denna tråd.
 
Sådärja!

På fjärde försöket fick jag en plats. Abisko 22-27. Väldigt taggad och det blir min fjärde semestervecka som jag sparade just ifall att.

Flierman, lust att dela med dig lite allmänt om vad ni gick igenom?
 
På fjärde försöket fick jag en plats. Abisko 22-27. Väldigt taggad och det blir min fjärde semestervecka som jag sparade just ifall att.

Flierman, lust att dela med dig lite allmänt om vad ni gick igenom?

Absolut, är på semester på varmare breddgrader så kommer att svara dig runt 10aug, skriver från liten mobil ;-) grattis förresten!!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...