App för färdplanering

Hej,

Jag söker en bra kartapp för att planera långfärd i Europa; rita in förslag till rutter, skriva noteringar, defilera platser m.m.

Någon som har förslag på enkel och smidig GIS- eller kartapp?

Jon
 
Hej,



Jag söker en bra kartapp för att planera långfärd i Europa; rita in förslag till rutter, skriva noteringar, defilera platser m.m.



Någon som har förslag på enkel och smidig GIS- eller kartapp?



Jon
Hej! Jag själv gillar Komoot väldigt mycket! Finns också en som heter Tahuna, dom gör även billiga egna cykel-gps som du kan synka med din telefon om du använder appen.
Hojta bara till om det är något!


Mvh. Henrik

-=FREEMAN=-
 
Jag kör också med Komoot. Den funkar väldigt bra. Det är lite meckigt att få ut en gpx om man är snål och har ett gratiskonto, men åtminstone till Android finns appen Komoot to GPX som löser den biten. Man kan fortfarande sitta med datorn och lägga rutten, sen exportera via mobilen.

Skickat från min BAH2-W19 via Tapatalk
 
Jag kör också med Komoot. Den funkar väldigt bra. Det är lite meckigt att få ut en gpx om man är snål och har ett gratiskonto, men åtminstone till Android finns appen Komoot to GPX som löser den biten. Man kan fortfarande sitta med datorn och lägga rutten, sen exportera via mobilen.

Skickat från min BAH2-W19 via Tapatalk
Tack för tipset där om appen för gpx-filer från Komoot, kände jag inte till!

-=FREEMAN=-
 
Planerar mina turer i Openrouteservice med OpenCycleMap. Väldigt trevligt verktyg. Exporterar sedan kartan till GPX format.
Sedan använder jag appen Osmand + där jag importerar kartan. Har använt den appen 8 år nu. Mycket förnöjd, (har provat massor andra). Bra offline kartor. Många finesser. Har kanske en lite hög start tröskel men man hittar många tips på nätet.
 
Planerar mina turer i Openrouteservice med OpenCycleMap. Väldigt trevligt verktyg. Exporterar sedan kartan till GPX format.
Sedan använder jag appen Osmand + där jag importerar kartan. Har använt den appen 8 år nu. Mycket förnöjd, (har provat massor andra). Bra offline kartor. Många finesser. Har kanske en lite hög start tröskel men man hittar många tips på nätet.
Klarar Osmand+ att hantera offlinekartor andra än OSM?
(Osm är inge vidare där jag bor).
Filformat på andra kartor är oftast sqlite eller mbtiles. Jag kollade på appbeskrivningen men såg inget om detta!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...