Vasaloppsleden - proviantera?

Hej!
Sugen på att vandra hela Vasaloppsleden i slutet av Augusti-början September.

Fråga: Finns det möjlighet att fylla på proviantförrådet i t.ex. Evertsberg för att slippa ha mat med för hela turen i ryggsäcken?

Har googlat och förstått att ICA-affären stängde för ett antal år sedan

Tänker mej att gå från Sälen till Mora, och sedan campa ett par tre dagar på Mora Camping
 
Gör turen 17 Augusti så har du full service hela sträckan. Mat, dryck och tilltugg serverat var 5:e km. Men då får man göra dom 90km på max 15 timmar, annars drar någon ett rep över spåret och stoppar de efterföljande.
 
Tjena!

Hur långe tänker du vara ute? Vasaloppsleden är ju endast ca 90 km lång och om du bara tänker vandra den rakt upp och ner så gör du det lätt på 3 dagar. För tre dagar behöver du knappast proviantera längs vägen. Annars finns det väl ett vandrarhem i Evertsberg? Där kan du säkert äta middag en dag och fylla på med lite snacks :)
 
Leden passerar en camping strax innan Evertsberg med restaurang och kiosk. På bygdegården i Evertsberg kan man boka logi, oklart om serveringen är öppen så fråga innan! Själv gick jag på tre dagar med tält och hade all mat med mig. Köpte en glass på campingen :)
 
är det en led man skulle vandra även om den inte hade dessa anor?

Låter rätt tråkigt faktiskt. Vad e det för underlag och vyer man får? traktorvägar, grusvägar, skogs och myrmarker?
 
Tack för svar!
Ta med allt från start och en dags paus i Evertsberg verkar det bli.

Tältet med eller inte? Vi får se....
 
är det en led man skulle vandra även om den inte hade dessa anor?

Låter rätt tråkigt faktiskt. Vad e det för underlag och vyer man får? traktorvägar, grusvägar, skogs och myrmarker?
Det finns en reseberättelse på utsidan, tror jag.

Mitt intryck är att leden är en rätt ordinär låglandsled (skog, småsjöar, ett och annat lågt berg). Det finns också lite kul industriminnen längs leden, har jag för mig (gamla sågverk och dylikt).

En fördel är att det finns många fina och trevliga stugor att övernatta i längs leden (tomma när jag var där). Det sämsta var slutsträckan, som var flera km i ett urtråkigt skidspår. Sen är det förstås alltid trevligt att turista i Mora.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...