Geocatch nybörjare

Började testa geocatch för ca tre fyra år sedan och det är en rätt kul grej. Men min nivå är några catch per år så jag lägger inte ned så stor möda på det.. Först laddar man ned grundprogram, sedan höjer man nivån med en bättre karta om det var 50- 100 kr fast pris. När jag tittade på området jag ska till i sommar så var alla Catchar i någon premiumnivå och jag uppfattar att fler och fler går mot premium. Vad är det som händer? Premium kostar 300 kr per år. Här reagerade jag. Årlig kostnad och långt över den tidigare nivån. Får man verkligen något extra för premium och 300 kr? Vem får pengarna?
 
Geocaching har blivit väldigt stort på senare år och vissa ställen förstörs ofta cacherna. Då brukar cacheägaren göra den endast för premiummembers. Då dom tycker det minskar risken för förstörelse. Då det utesluter att oseriösa cachare och nybörjare hittar cachen. Om det stämmer eller ej har jag ingen aning om. För dom ca 300 kr får man rätt mycket om man cacher mycket. Man kan sortera ut cacher på ett bättre sätt. Ladda ner upp till 1000 cacher direkt till gpsen istället försatt sitta och trycka på varje cache. Möjlighet att få mail när nya cacher publiceras mm mm, är man nybörjare och endast använder telefonen och cachar med har man kanske inte ut lika mycket av att vara Premium member. Pengarna går till groundspeak ett företag i USA som ligger bakom och driver sidan geocaching.com

Kolla forumet på geocaching.se så kanske du får mer svar på dina funderingar.
 
Pris

Geocaching har blivit väldigt stort på senare år och vissa ställen förstörs ofta cacherna. Då brukar cacheägaren göra den endast för premiummembers. Då dom tycker det minskar risken för förstörelse. Då det utesluter att oseriösa cachare och nybörjare hittar cachen. Om det stämmer eller ej har jag ingen aning om. För dom ca 300 kr får man rätt mycket om man cacher mycket. Man kan sortera ut cacher på ett bättre sätt. Ladda ner upp till 1000 cacher direkt till gpsen istället försatt sitta och trycka på varje cache. Möjlighet att få mail när nya cacher publiceras mm mm, är man nybörjare och endast använder telefonen och cachar med har man kanske inte ut lika mycket av att vara Premium member. Pengarna går till groundspeak ett företag i USA som ligger bakom och driver sidan geocaching.com

Kolla forumet på geocaching.se så kanske du får mer svar på dina funderingar.

Tack för svar. Jag har inte tittat på länken ännu men det jag reagerar på är skillnaden i pris. Högt och årlig. Man kan inte ha ett premium för varje familjemedlem det blir rätt dyrt.
 
Tack för svar. Jag har inte tittat på länken ännu men det jag reagerar på är skillnaden i pris. Högt och årlig. Man kan inte ha ett premium för varje familjemedlem det blir rätt dyrt.

Vet inte om jag håller med om att priset är högt. 25:- per månad känns väldigt överkomligt till skillnad mot många andra aktiviteter och medlemsskap.

Var själv "nybörjare" innan jag nyligen gick över till premium och håller med om att man får mycket bra extrafinesser med ett premiummedlemsskap även om det i min mening går alldeles utmärkt att spela utan att uppgradera sig.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...