Någon som vill ut och fota med mig i gbg?

Vill det mesta.

Jag är intresserad av det mesta.
Vill utforska allt.
Har nyss tagit upp mitt gamla intresse av foto igen höll på mycket med det förr så nu har jag glömt så mycket.
Men har nyss köp en ny kamera och vill prova det mesta, jag tycker inte att det är något som är tråkigt bara det är lärorikt.
 
Hösten är ju en skön årstid att fota i faktiskt. Är det främst fotoupplevelsen du är ute efter eller skulle det även vara intressant med en övernattning för att kunna få med hela fotosessionen med lägereld och vindskydd etc? Jag kan försöka odla ut lite skäggväxt och ta fram friluftskitet för att se så där lagom hemlös ut :)

Jag tänker gå ut någon av de sista helgerna nu i oktober, dock har jag skickat en annan förfrågan på samma helger så vet ännu inte vilken. Men högst troligast blir det 23-24/10. Om vi bestämmer något brukar det oftast inte vara några problem att få med fler folk från utsidan.

Jag har oftast bil (V50, så packning inga problem - 5 personer om folket i baksätet inte är för breda) så vi skulle kunna ta oss en bit utanför Göteborg ock hitta bra förhållanden och sedan hoppas på tur med vädret.

Det skulle vara kul att få lite proffsiga kort på en själv när man är ute i naturen, det skulle vara min behållning av det hela.
 
Jag är gärna med på fototurer

Fotar mest och helst havet, men tycker det är kul även på andra platser.
Jag har oxå bil.
//Henrik

PS, vill ni se några av mina bilder kan ni kika på www.havsfoto.se
 
Ja det skulle vara jätte roligt men jag kommer åka iväg och jobba och kommer vara borta den helgen tyvärr men jag vill gärna försöka stryra upp något annat datum om det är ok??

Jag har inga problem med att vara borta över en helg eller så det skulle vara roligt!!
 
Det låter klart intressant

Men, hur är det tänkt att bo?
Skall vi ut och fota skulle jag gärna se att man bor i stuga eller liknande så man kan ha dator med sig och titta på bilder osv. Inte så sugen på tält såpass sent
Vad säger övriga?
//Henrik
 
Jag är öppen för alla förslag.
Det kanske är sent att tälta men har inget emot det heller...

Och det beror väl kanske lite på vart vi ska med?
Jag känner inte till varken Göteborg eller runt omkring så bra så där är alla förslag välkomna.
 
Stuga i Göteborg är det man kallar lägenhet :) ... än så länge är det inte ens minusgrader ute så tält skall nog inte vara problem. Jag är inte 100% säker på vilken helg jag kommer vara upptagen men är jag ledig 29-31/10 så kommer jag. Enklast är kanske om vi åker från Göteborg tidigt på lördag morgon i så fall.
 
Jag har inte riktigt sovsäck för att klara när det är risk för minusgrader.
Sen tycker jag det är roligare om man siktar in sig på foto att man kan ha med sig dator och kunna titta på bilderna man tagit under dagen gemensamt osv. Men det är bara min åsikt

Sen, om det är minusgrader nu eller inte säger ju inget om hur det är om 3 veckor... Det har ju redan vart nattfrost.
 
Ok...

Ja jag vet som sagt inte vart man i så fall kan hyra stuga..så du Henrik kanske har något förslag på detta??

Annars så har jag inga problem med tält.
Men det går ju att se ju närmre vi kommer slutet av månaden...och komma fram till något då.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...