fiskevatten mitt i Svergie

Har just kommit på att det skulle vara kul att prova på fiske!
Någon som kan rekomendera fina fiskevatten någonstans i Medelpadstrakten?
 
fiska.. man kan väl inte bara fiska.. eller så kan man det.. haspell, meta, fluga eller något annat sätt.. stilla vatten, strömmande vatten, lax, öring... precisera lite mer så blir svaren tydligare.. skitfiske!
 
Sade att det skulle vara kul att prova på, vilket ärligt talat innebär att jag inte vet ett dyft.
Har kastspö, och provar väl varhelst det finns vatten, enda önskningen är att fisken jag får upp ska vara ätbar.

Kanhända kunde någon rekomendera sjöar, för strömt vatten är inte svårt att finna där jag bor.
 
enda önskningen är att fisken jag får upp ska vara ätbar.
Tekniskt sett är all fisk ätbar, till skillnad från bär och svamp. Har du strömmande vatten rekommendera jag starkt att du provar dessa. Kasta för öring, abbore och gädda, meta för aborre, gädda och vitfisk. Gädda går att meta jag vet men...
 
Sant, det går att äta i princip all fisk, men får jag upp en simpa tänker jag nog inte prova (även om jag vet att man kan göra en hel del med dem med)

Tack för sidan martin!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...