Trasig T90

Min gamla trotjänare av märket Canon T90 har problem att öppna sitt öga för världen. Det vill säga slutaren öppnar inte och displayen visar EEEE. Tar jag ut batterierna så går den tillbaka till normal läge. Finns det någon som vet var jag kan söka hjälp, vad det är som är fel och har en uppfattning om vad det kan kosta att åtgärda felet.

//Hans
 
Och min Eos 10

Jag har ett liknande problem med min Eos 10 S. Den gör nu allt som en kamera ska göra, utom tar kort. Anledningen är att det råkade komma in läsk i den.

Nån som har reparerat något sådant, och har en uppfattning om i fall det lönar sig?

Min T90 fungerar däremot perfekt!

Anders
 
T90

Hade en T90 för ett par år sedan och den betedde sig precis likadant. Ut med batterierna och in med dem igen så fungerade det. Kommer inte riktigt ihåg när problemet uppstod dock... men det var en jävligt bra kamera annars, saknar den lite... Min Minolta 800si är inte alls lika charmig som den Porsche-designade T90:n...
 
Tidig bugg

Detta är såvitt jag vet (dvs såvitt jag minns sedan jag sökte på Internet för många år sedan) en väl känd bugg i T90:s firmware. Jag tror knappast att det gick att göra något åt detta ens när T90 fortfarande fanns att köpa.

Jag köpte tidigt en T90 i Tyskland just när den var ny. På den tiden var fotogrejor mycket billigare i Tyskland än här, och dessutom fick man tillbaka tyska momsen. Så det blev inte så rasande dyrt. Det är en helt underbar kamera på alla sätt. Synd bara att den blev halvt omodern när EOS-serien kom, och nu håller på att bli helt omodern när digitaltekniken tar över.

Förresten kan man nog jämföra T90 med de konceptbilar som biltillverkarna visar upp på utställningarna. Här provade man mycket av det som sedan kom att bli standard i Canons proffskameror.

Många år tidigare kom Canon med en annan "konceptkamera" som hette EF. Här provade man för första gången funktioner som elektroniskt styrd slutare. Jag har faktiskt en sådan också som ligger och samlar damm i någon låda. (Djävla digitalteknik!)

ALj
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alicia_95 USB- Kabel trasig.. eller ? Fototeknik 6
Jannis Trasig Kamera! Fototeknik 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...