NORDPOLEN Brittiska prinsens hjältar

För att det bli väldigt varmt när man drar dessa kilo i den miljön. Efter all slit bli man även svettig och måste vädra lite. Dock lätt glömt att ta på sig efteråt i all "stress"
Efter någon dag utan att kunna tvätta sig bli det även skönt att vara "utan" kläder ett tag.
Jag själv få ofta ont på öronen av mössorna som sitter tajt (vilken behövs när det blåser lite) om jag haft de på mig hela tiden,även när jag sover.

Kul att ser progammet och prinsen känns bra jordnära som är kul.
Lite för mkt militärsnack för mitt smak fast det var ju själva meningen med resan såklart.
 
Dessa killar imponerar verkligen och har man själv varit med om nervskador kontra köld och vinter så fattar man ev. smärtor/problem.

Del 1. http://www.svtplay.se/video/1680514/brittiska-prinsens-hjaltar-del-1-av-2


Tråden kanske skall ligga i böcker, film, media ?


Del 2:
SVT2 Torsdag 9 jan 2014 kl 11.45
SVT2 Fredag 10 jan 2014 kl 11.05

Ngn som vet Vad som hänt med Play och del 2 ?

Rättigheterna varade fram till den 16/1 på del 2 Men den 21/1 på del 1??
 
Det var roligt att se att tv-teamet fick anstränga sig för att få det lite dramatiskt.
Grabbarna skötte sig ju utmärkt. Visserligen en vansinnig tur med vädret, men dom hade ju en del reservdagar dom slapp använda.
Hoppas Sydpolen-färden kommer på TV ockå.
 
Trevlig dokumentär.

Inte för att förminska deras prestation som är riktigt grym i relation till deras förutsättningar, men det sas att de började 25 mil / 160 miles från nordpolen? Kollade på Google Earth och det såg ju ut då som de redan var "nästan framme", närmaste land/ö är ju minst 75 mil längre söderut? Brukar inte expeditioner starta från fastland/öar i Canada eller Ryssland?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
HvJ Nordpolen - Nybörjare Expeditioner 17

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...