Problem att bränna videofilmer i std format

Hej, jag har precis köpt en Sony HDR CX 155 videokamera. När jag pluggar in kameran i datorn överförs filmerna till ett program som heter PMB, så långt inga problem! När jag vill bränna över filmerna till en DVD (i standard format (vi har ingen Blu-ray spelare ännu)), börjar överföringen och konverteringen och allt går som det ska tills man nått 50% och den ska börja bränna på DVDn. Brännaren går igång ett antal ggr. men bara dör till slut och man får felmeddelandet att ett fel uppstått och att det inte går att bränna. Jag har varit i kontakt med Sony support och de tipsade mig om att: tömma det tillfälliga lagringsstället, defragmentera hårddisken, avinstallera andra brännarprogram som ligger på datorn, ominstallera PMB, byta typ av DVD skivor och skriva i en lägre hastighet men inger har hjälpt :-(
Någon som har ett apache-knep för att lösa mitt problem???
Mvh
Lars
 
Har du en brännare som hanterar i bränningsläge ditt std-format?
Hanterar brännarprogrammet i din dator det std-format du väljer?
Använder du skivor av rätt std-format? Oftast fallerar det ju på det enklaste.
 
Free HD Converter

Funkar det att bränna DVD i övrigt? Alltså med andra program. Annars kan felet ligga där.

Jag har själv haft problem med utdata från en Panasonic som ju kör med AVCHD-format (heter m2ts på datorn). Det löstes enkelt genom att omvandla filerna med Free HD Converter från Coyotesoft. Gratis och funkar utmärkt. Går att omvandla filerna till mpg, mpg2, avi och några till format.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...