Mot Asien

Hej, jag har tänkt åka från sverige till indien, himalayas och vidare med bil.
Men så som många andra undrar jag hur och om man kan bli sponsrad i form av bensin och bil? Och hur och var söker man den sponsringen? Någon som gjort en sådan resa? Och kan dela med sig sin erfarenhet?
Var kan man få tag i bra kartor som man kan koppla till gps? Alla tips och idier är välkommna!
Med vänliga hälsningar
Shagan
 
crazy; sa:
Jonas P; sa:
Fel forum! Utsidan handlar uttryckigen om icke-motoriserade aktiviteter!

Läs forumregelrna!

Stick.

Även om det stämmer så vad gör det? Det har frågats i massot av trådar förut!

Jo, visst är det så att det frågats tidigare om skotrar, bilar och MC. Men vad spelar det för roll? Det står ganska tydligt i forumreglerna att ägarna vill ha en sajt som handlar om icke-motoriserat friluftsliv. Det kan man väl respektera, eller?

Det ska dock inte diskuteras i denna tråd.

Lycka till med expeditionen, dhillon! Det kanske jag borde tillagt från början...
 
Ber om ursäkt jonas för det jonas, hoppas att du kan ha överseende med att jag är ny på utsidan och kanske inte är med i matchen än..för du har väl ochså varit ny i leken någongång..?
 
ännu en omöjlig diskution (mobil / stav diskutionen i vinter)

Kan man diskutera Himalaya eller Kilimanjaro projekt här, de flesta tar väl flyget dit, väldigt få som cyklar dit än färre som paddlar/seglar/vandrar eller vad som nu skulle vara ett OK transportsätt.

det beror väl på resans innehåll som avgör om den
kan diskuteras här!!

Merparten av de Everest expiditioner som gjorts och antar jag diskuterats här har gjorts med flyg, många med sponsrade biljetter dessutom.och flyg är bra mkt sämre ur miljösynpunkt än bil, och friluftsupplevelsen under en flygresa skulle väl möjligen kunna vara vad man ser från planet, medan man på en bilresa inte kan undgå häftiga upplevelser om man bara är lite intresserad.

Utan bil skulle min paddling / skridskoåkning och cykling bli betydligt mer begränsad och enehanda.

Bil borde vara OK, om målet med resan inte är resan utan vad man gör under resan, om transportsättet till aktiviteten avgör blir denna site väldigt liten och begränsad till "hemmaplansupplevelser".




incitatus

PS http://www.yaxx.se/ var en väldigt spännande läsning under årets vinterflunsa, kunde knappt sluta läsa - häftig resa såväl spännande och välskrivet som lärorik / skulle lätt kunna duga för bokutgivning!
 
incitatus; sa:
ännu en omöjlig diskution (mobil / stav diskutionen i vinter)

Kan man diskutera Himalaya eller Kilimanjaro projekt här, de flesta tar väl flyget dit, väldigt få som cyklar dit än färre som paddlar/seglar/vandrar eller vad som nu skulle vara ett OK transportsätt.

Exactly my point. Hur många här skidar upp till fjällen?

Det är knappast ingen risk att detta forum tas över av mopedister.

Personligen skulle jag vilja ha en del i forumet som handlar just om utlandsresor. Många här gör väl lite mer äventyrliga aktiviteter där också.
 
crazy; sa:
incitatus; sa:
ännu en omöjlig diskution (mobil / stav diskutionen i vinter)

Kan man diskutera Himalaya eller Kilimanjaro projekt här, de flesta tar väl flyget dit, väldigt få som cyklar dit än färre som paddlar/seglar/vandrar eller vad som nu skulle vara ett OK transportsätt.

Exactly my point. Hur många här skidar upp till fjällen?

Det är knappast ingen risk att detta forum tas över av mopedister.

Personligen skulle jag vilja ha en del i forumet som handlar just om utlandsresor. Många här gör väl lite mer äventyrliga aktiviteter där också.

Jag har heller inget emot att man frågar tex hur man ska ta sig någonstans. Och jag nyttjar med glädje skoter när jag ska åka skidor på platser med långa anmarser. (Skoterkörningen är dessutom ganska rolig)

Vad jag däremot reagerade på var att jag ingenstans i frågan kunde hitta en koppling till utsidans "politiskt korrekta" ämnen, utom möjligtvis gps-kartor-navigering, utan frågan var hur man får spons. med bil och drivmedel för att köra till Asien.

Jag ber om ursäkt för att jag använde lite för många utropstecken, vilket antagligen tolkas som att jag var mycket arg.
Ett klassiskt fall, vi är egentligen överrens men det skulle vara så mycket tråkigare om var det hela tiden!
 
Hej Shagan!

Jag ska ge dig några tips, men det är nog bäst jag skickar de i ett privat mejl. Det finns ju risk att några blir riktigt sura annars. Självklart ska forumreglerna accepteras men lite fel kan det väl bli ibland.
Mattias
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...