Dykning Under vattnet

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 3.67 i medelbetyg (3 röster). Visningsalternativ
Gammal 2012-12-18, 21:24
hemme hemme är inte uppkopplad

Twin peaks/white rock utanför kohtao är ganska fint men jämförbart med ganska andra många ställen,det som var najs med Kohtao är just "party" stämningen. Är ett riktigt student ställe men även finn dykning.

Mitt absoluta favoritdyk var utan tvekan i Ao Nang ( Phi phi maya nui) dett var även där jag fick göra mitt första dyk med hajar. ( leopard hajar o svartfenad rev haj) som närmast var jag 2 meter ifrån. sen fanns det ju även, sköldpador, några olika varianter av trigerfish, skorpion fisk, muränor, havs ormar med mera. Det hade även siktats en valhaj där några dagar tidigare men den hade jag inte turen att se.

// hemme
Svara med citat
Gammal 2013-04-16, 11:24
idamartinssons idamartinssons är inte uppkopplad

Dykcert

Jag tog dykcert på Koh Tao, himla mysig ö med många bra dykutbildningar!
Svara med citat
Gammal 2013-05-23, 11:06
FlyingHigh FlyingHigh är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av idamartinssons Visa inlägg
Jag tog dykcert på Koh Tao, himla mysig ö med många bra dykutbildningar!
Ja, Koh Tao har många fina ställen!
Svara med citat
Gammal 2013-07-15, 20:25
bert_carmen bert_carmen är inte uppkopplad

Intressant!

Ser ut som det rekommenderas både Similan Islands och Ko Tao här.. Jag ska själv till Thailand i november och spanar nu på vilket ställe som är bäst. Planerar att åka ut med en live-aboard 3-4 dagar och i anslutning till det mest slappna av på nåt trevligt och lugnt strandställe.

Poseidon Bungalows / Similan Tours (similantours.com) är delvis svenskt och verkar trevligt. Någon som känner till detta ställe och deras dykturer?

Tacksam för svar!
Svara med citat
Gammal 2013-07-16, 15:32
grodanbolle grodanbolle är inte uppkopplad

Vad jag hört av en instruktör är att similan är det enda stället med bra dyk.
Svara med citat
Gammal 2013-07-16, 19:40
Anders_sthlm Anders_sthlm är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av bert_carmen Visa inlägg
Ser ut som det rekommenderas både Similan Islands och Ko Tao här.. Jag ska själv till Thailand i november och spanar nu på vilket ställe som är bäst. Planerar att åka ut med en live-aboard 3-4 dagar och i anslutning till det mest slappna av på nåt trevligt och lugnt strandställe.

Poseidon Bungalows / Similan Tours (similantours.com) är delvis svenskt och verkar trevligt. Någon som känner till detta ställe och deras dykturer?

Tacksam för svar!

Det är ett mycket bra och renommerat dykställe, just med tanke på språk och närhet till öarna utanför. Det används ofta av unga svenskar.-fet plånbok dock. mejla dom, och dom hämtar upp dig på flygplatsen.
Vad som är viktigt när och hur man väljer dykställe som alltid är: säkerhet, språk, kvalitet på utrustning.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:51.

Logga in