Planering, halva nöjet?

Hej!

Sitter och sliter mitt hår, veckar pannan i djupa veck och trummar rastlöst på bordet och tittar ut på höstmörkret, japp! så nu var det då dax att göra något åt det hela, det är bestämt sedan en tid tillbaka att det ska klättras i Himalaya, har suttit vid datorn och med mina med min "non-hightec brain" försökt hitta siter i den interaktiva djungeln men det var då fasen vad det ska vara svårt, ja, jag vill påstå att det är omöjligt att finna bra och relevant information.
Det som söks i det här skedet är en aktuell prislista på samtliga toppar i Nepal, Indien och Kina, jag vill lägga lovikavantarna på en karta, jag vill få tips och råd på hur det funkar med diverse instanser i de länderna, finns det klätterförare?
Som ni kanske förstår så är frågorna många, nu ska ni inte missförstå mig, för jag är inte en överdriven vän av ordning, det är inte så att jag vill till vilket pris som helst ha kontroll på allt men jag vill ha något att ta på i det här skedet av planeringen.
Så kom nu inte och påstå att det finns länkar här på Utsidan som skulle passa mig, för jag har redan lagt ner en massa tid på dessa och jag har nu lagt ned detta med att finna information via nätet, utan jag vill få tips på böcker och, ja människor, sådana där som lever och pratar som kan hjälpa mig att komma i kontakt med den information som söks.
Det måste finnas någon som sitter och ruvar på dessa skatter.

Jag sitter och biter ihop så länge och hoppas att skarven mellan säsongerna snart ska ta slut och att den vertikala isen ska komma till oss.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
GåMotKrysset Dags för planering sommar 2022 Expeditioner 3
md7dani Planering vinterexpedition Expeditioner 6

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...