• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Början av hösten 2019 en eller flera som kan vandra var som helst i Sverige. Anm gärn

Är en student på SLU, man i medelåldern, ser många år yngre ut än jag är. Funkar bra ihop med yngre (särskilt kvinnor, intelligenta, natur- och sportintresserade) för att jag är inte så gammal och det finns giltiga anledningar varför jag nått den ålder jag har och har "bara" det liv jag har. Storstadsbo. Jag har sett allt i Sthlm's län och skulle vilja bortåt. Studerar en utbildning för yrkesverksamma, så jag behöver nu om två dagar den 20:e september hitta någon som vill och kan vandra. Det vill säga, många skulle vara intresserade men det här är nästan utanför säsong, många kanske jobbar och kan därför inte. Jag söker främst någon som kan snarast, som helt enkelt vid eventuell tvekan först kommer och träffar mig, ringer mig, för att få veta hur jag är, via videolänk eller så, googlar mig, eller intervjuar någon vän till mig, välj något av det eller ställ frågor, eller vad Du än vill göra för att snabbt få reda på hur jag är, huvudsaken att Du tänkt att Du kan bestämma Dig fort att Du ska ut, och att vi kan nu på fredag den 20:e september välja ett område! Det är inte svårt. Om Du har tid, så ...
Orsaken till den korta tidsfristen, är att en klasskompis har en arbetskollega med många kontakter som vandrar mycket och gillar naturen, arbetskollegan har blivit tillfrågad om det är någon som skulle kunna vandra med mig. Jag har inte hört något alls, det har gått fem dagar, inte ett ljud.
Jag kom in på utbildningen på reservplats för jag hade ansökt en minut efter att ansökningstiden gick ut. Jag höll det som helt klart att jag kommer in i utbildningen.

Det är väldigt bra att studera här, jag har periodkort i Uppsala län och Stockholms län, året ut. Kunde ju bjuda Dig på lunch här på plugget om det är här Du vill träffa mig för att veta hur jag är!

Jag gör flera olika saker, över lag har jag mycket tid. Är mycket av en mångsysslare, forskar i teoretiska saker som har att göra med historia och livsåskådning/lingvistik. Är rätt sofistikerad och hyfsat intellektuell. Gillar när det kommer till att röra på sig, sådant som cykling och volleyboll.

Då jag inte vetat blir det något av det här egentligen, då det är såhär svårt att hitta någon som har tid, har jag inte satsat senaste tiden på just vandring specifik. Jag har all utrustning, t.ex. ett litet gasolkök jag gärna skulle se att den kommer till användning, ett vindskydd. Jag har inte skor egentligen, det funkar inte med en helt vanlig skoaffär. Om jag inte köper ett par skor för det här, tar jag ett par gamla skor.
Har inte några fysiska eller emotionella problem, jag är en man så som flertalet är och bara bättre på många sätt.

Du som skulle vara intresserad, kan vara kvinna/flicka eller man, det kvittar vilket, jag kan garantera att jag har inga problem med umgänge, jag har en väldigt ren tankevärld och är inte alls motbjudande på något sätt.

Var som helst i Sverige kan vi vandra! Tycker det är värt resekostnaden och vad det nu kostar i omkostnader och så.

Vi kan gärna vara flera också som skulle vandra!

Att jag ger kort förvarning betyder inte att Du inte är intressant som person! Det kommer bli mycket trevligt! Det bara är som det är. Även i en Kristen församling bad jag folk leta någon åt mig som vandrar, men Ni vet - i Sthlm måste alla jobba för att över huvud taget kunna leva, så det är inte förvånande att ingen anmälde sig därifrån!

Och förresten jag har mycket bredd i mitt intellekt och vad jag söker för kunskap!
Vi kommer koncentrera oss mycket på naturen, det är därför detta behövs!
 
SJ har en kupongkod som gäller obegränsat vid bokningar idag fredag och imorgon lördag 21:a seotember:
DUBBLA09
Jag förlänger fristen till imorgon lördag 21:a september 2019 att avtala vandring med mig!
Ingen alls har hört av sig:
Studerar en utbildning för yrkesverksamma, så jag behöver nu om två dagar den 20:e september hitta någon som vill och kan vandra. Det vill säga, många skulle vara intresserade men det här är nästan utanför säsong, många kanske jobbar och kan därför inte. Jag söker främst någon som kan snarast, som helt enkelt vid eventuell tvekan först kommer och träffar mig, ringer mig, för att få veta hur jag är, via videolänk eller så, googlar mig, eller intervjuar någon vän till mig, välj något av det eller ställ frågor, eller vad Du än vill göra för att snabbt få reda på hur jag är, huvudsaken att Du tänkt att Du kan bestämma Dig fort att Du ska ut, och att vi kan nu på fredag den 20:e september välja ett område! Det är inte svårt. Om Du har tid, så ...
 
Hej Unix, jag ska inte följa med...men ville säga att man är sellan ensam om man vandrar mln stugor... i alla fall i stugorna själv. Vissa ska tycka om att vara där i tyst och fred, men like ofta finns det väll någon eller någon grupp man kan träffas,...
Njut av hösten!
 
Det funkar inte i mitt fall. Den som ska följa med, den ska jag också guida i naturområdet:
Hej Unix, jag ska inte följa med...men ville säga att man är sellan ensam om man vandrar mln stugor... i alla fall i stugorna själv. Vissa ska tycka om att vara där i tyst och fred, men like ofta finns det väll någon eller någon grupp man kan träffas,...



Ingen alls har än hört av sig med något som helst intresse.
 
Det är onsdag nu. Fortfarande om här finns någon som kan vandra snart med mig, så hör av Dig till mig på en gång! Ingen har skickat något som helst meddelande. Min lärare efterfrågar via mejl i måndags min plan i vilket naturområde jag ska vandra. Jag har inget som helst svar alls att ge i dagsläget. Det kommer inte gå alls bra om ingen härifrån anmäler sitt intresse nu! Det finns inget alternativ, jag har försökt allt, frågat en viss man två gånger. Jag kan inte gå och stoppa någon när jag redan är i skogen, att jag ska guida runt den - det kommer jag inte göra.
Här finns säkert många som skulle kunna. Det är irriterande att månader långa planeringar behövs! Till våren finns en 50-årig man alltså betydligt äldre än mig, som vill vandra. Men vandringen jag efterfrågar här behöver bli av rätt snart, denna pågående årstid.
De flesta jag känner bor långt ifrån mig och jag brukar inte fråga alla hur mycket de jobbar, dessutom lämnar jag en del samtalsämnen till när man ses, jag är trött på att prata om vad jag jobbar med för jag jobbar inte hela tiden, det vill säga sällan.

Jag har tid.

Kolla upp mig, själv!
Jag är bra på att prata, pratar inte för mycket, ställer inte för många frågor. Jag har träffat ganska olika slags människor under mitt liv, och jag föraktar inte många:
Ingen alls har än hört av sig med något som helst intresse.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
dunderdotter Vandra med barn i skolåldern i början av augusti eller juli? Reskompis 4
ph.nilsson Klättring slutet december/början januari Reskompis 0
Tripping Abisko - Nikkaluokta början på sep Reskompis 1
Newlin Någon som ska iväg i början av januari ? Reskompis 0
Sailorboy81 vandra i slutet av sep början av okt Reskompis 0
solvindvatten Fjällvandring början aug Reskompis 0
boel155 Malaysia slutet på apri, början på mars? Reskompis 0
jern Bilresa till chamonix i början av nov Reskompis 1
AndersOleander Fjällvandring i slutet av Augusti, början av September Reskompis 0
Tengil Chamonix i slutet av maj (början juni). Reskompis 0
ekonom Kebnekaise i början av juli Reskompis 1
skiman Vandra Storulvån-Sylarna_Helags_Gåsen början aug Reskompis 0
Landcrusher Afrika runt hösten 2017 Reskompis 3
Kilo Lima Äventyr hösten 2011 Reskompis 2
Cola Annapurnaleden hösten 2010 Reskompis 0
bpette Klätterresa till sommaren/hösten 2004! Reskompis 0
Pigge84 Resekompis Ausralien mm. hösten 2004 Reskompis 3
Vinter123 Nepal/Everest till hösten Reskompis 11
hnle ASIEN HÖSTEN 2002 Reskompis 0
tibloc Resekompis till Nepal hösten 2002 Reskompis 0
tibloc Resekompis till Nepal hösten 2002 Reskompis 0
Vietnamtill hösten Reskompis 0
Apanigranen Vandringssällskap - oktober, 2019 Reskompis 2
fosvald Vita Bandet 2019 Reskompis 3

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...