resesällskap med barn, Galdhöpiggen?

Hej alla. Jag säker lite resesällskap. Med barn - denna gången.
Jag har tänkt att ta med mig min dotter 11 år på ett äventyr, gärna vandring inklusive klättring i någon form. Det kan innebära via ferrata eller upzone eller zip-line mm. Ett förslag är Galdhöpiggen och åka tefat ned för... där finns även en liten klättervägg ute vid centret. Plus en ny upzone anläggning. Längre bort i Loen, i Norge, finns en häftig via ferrata led. Kanske kan det vara något.

Jag är väldigt flexibel men tiden för detta blir runt v 31, 32

Jag välkomnar såväl killar som tjejer. Hör av er !
 
Bara så ni slipper besvikna när ni kommer dit; de har 12-årsgräns på Via Ferratan i Loen. De verkar inte ha infört samma krav som i EU på 40 kg dock (efter någon allvarlig olycka nere i Europa).
 
Tack för upplysningen. Mycket vänligt. Jag gjorde själv ferratan i loen för tre år sedan och då tänkte jag inte på åldersgränser. Vet du om höga kusten har åldersgräns eller bara 40 kg
 
När jag klättrade på Skuleberget var det inga yngre deltagare med. Tyvärr var den svåraste leden stängd pga det var lite blött - inte helt ovanligt.
Jag tror att de hade åldersgräns förut men ersatte den med viktgränsen. Här är saxat från deras FAQ:

FINNS DET NÅGON ÅLDERSGRÄNS/VIKTGRÄNS?
För att klättra själv måste du vara myndig.
I övrigt har vi en viktgräns på min. 40kg och max. 140kg. Utrustningen är inte gjord för mindre barn. Minderårig ska följas av målsman som själv ska vara trygg med höjden och ha uppsikt över minderårig under hela turen, särskilt vid flytt av karbinhakarna. För en trygg och säker tur gäller max ett barn per vuxen.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...