Gast Sokes - Ystad till Bergen

Hej


I segelsasongen 2013 har jag tankt segla fran Ystad till Scottlands vastkust via Bergen, Shetlands oarna och Orkney oarna.
Jag seglar en Mariner 36 Masthead Sloop bygd i NY USA 1979, hon ar vall utrustad med ny segel 2011, autopilot, AIS, VHF med DSC. Vi andvander OpenCPN navigations system med digitala kort fran 2010. Baten ar nu i vinterforvaring inomhus.
Jag behover hjalp att segla fran Ystad till Bergen, jag har raknat med ca 4 veckor. Det kommer att bli dags segling for det mesta men med ratta forhallande aven natt. Jag raknar med att segla fran Ystad 15/05/2013.
Gasten jag soker skall kunna styra till en given kurs, ensam kunna ta en 2 timmars vakt och vara behjalplig nar vi kommer in/out ur hamnen.
Jag svarar for alla kostnader pa baten inklusive mat, disel och hamn avgifter. Du betallar 100 kr/dag, resor till/fran baten och personliga kostnader i land.
Jag ar fodd i Sverige men bor numera i Australien, vi tallar Svenska och Engelska pa baten. Jag kommer upp till Sverige i mitten pa April 2013.


Om Du ar intreserd sa hor av dej med CV och ett par seglings referenser, bertilhanssonathotmaildotcom
.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...