Patagonia och levandeplockat dun

Världsåskådning som en fjortis...

Nu vet jag vilka som är dumma monster, och nu hamnar de på min hata-lista minsann. Bara så att de vet det. Dumma dumma dom. Dumma.


peter
 
Snarare ser jag Patagonias erkännande som att de står rakryggade inför det faktum att de erkänner att de har noll koll på var dunet kommer ifrån... Jag tror inte ett skvatt på att nån tillverkare har koll på var deras dun kommer ifrån, men de andra vill inte erkänna det....

Själv var jag på väg att köpa en duntröja/jacka inför sommarens vandring... tror inte jag kommer göra det nu....
 
Det är långt ifrån allt!

Om vi bara visste vad allt vi konsumerar kommer ifrån skulle vi nog få oss en riktig tankeställare.
Är vi verkligen så naiva att vi inbillar oss att djuren har det bra tills Kalla Fakta tvingar oss att inse hur det ligger till?
Debatterna om gåsdun är bara en fis i rymden!
 
Jag håller helt o hållet med Sofia Jonsson, allt som vi konsumerar kan nog ha en dålig effekt antingen för djuren eller miljön...mer eller mindre...men väldigt MKT är dåligt...
Men visst är det bra att det visas/kommer upp i media så får folk som är naiva och godtrogna förr eller senare se den hemska sanningen, det var ju likadant med debatten om de australienska fåren i höstas...
Åh nej jag kommer aldrig att köpa dun, för man kan aldrig vara säker på att dunnet inte kommer från döda fåglar...

haglundstina.blogg.se/miljo
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...