Paddling allmänt Kust och sjöpaddling

Svara

Ämnesverktyg Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-08-11, 21:51
JohanC JohanC är inte uppkopplad

fråga Sökes: Storbystade paddlare

...och nej, jag borde inte ha postat det under paddelkamrat sökes. Min fru har precis blivit med kajak och har problem med att hitta flytväst som passar. En som passar bra över bysten passar inte i midjan och en som sitter bra i midjan klämmer uppe. Jag själv saknar helt anatomiska förutsättningar att vara till hjälp i det produktvalet. Dock lär det väl finnas kvinnor här som har tips på bra flytvästar även förbi C-kupa.

Tack på förhand

JohanC
Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 10:33
Utric Utric är inte uppkopplad

Västar för kvinnor..

Citat:
Ursprungligen postat av JohanC Visa inlägg
...och nej, jag borde inte ha postat det under paddelkamrat sökes. Min fru har precis blivit med kajak och har problem med att hitta flytväst som passar. En som passar bra över bysten passar inte i midjan och en som sitter bra i midjan klämmer uppe. Jag själv saknar helt anatomiska förutsättningar att vara till hjälp i det produktvalet. Dock lär det väl finnas kvinnor här som har tips på bra flytvästar även förbi C-kupa.

Tack på förhand

JohanC
..både Hiko och Palm har ett par olika västar för kvinnor, kolla oxå Kookatat. Det é vad jag kommer på för tillfället, men det finns säkert fler märken.
Få säljare har förståelse för den problematiken, så man måste fråga särskilt efter modeller för kvinnor.
Men västar finns det, så til lykke m provandet!!
Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 13:08
andtruten andtruten är inte uppkopplad

Flytväst Tempo 200, Astral
Finns hos Escape. Fördelen med den är att flytmaterialet hamnar UNDER bysten. Rekommenderas. YAK Kallista har jag oxå använt med framgång
Svara med citat
Gammal 2010-08-14, 23:18
fraewu fraewu är inte uppkopplad

Astral för utmärkta PFD som sitter bekvämt (d-kupa). Astral är dock inte så jätteenkel att hitta i Sverige, det är inte heller Kokatat som har unisex-västar som är pangbra. Astral är verkligen värd priset. Jag hittade en svensk online-sajt som har Kokatat och Astral.
Escape outdoors

Kan man tänka sig att köpa via nätet (från t ex USA så kan jag rekommendera Colorado kayak
Colorado Kayak Astral Colorado Kayak skickar internationellt med Bongo. Det är lite småkrångligt men värt det.
Kayak shed är också bra.
http://www.kayakshed.com/shop/life-jackets

Astrals hemsida
Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 08:59
Magnus_74 Magnus_74 är inte uppkopplad

idé Sambons flytväst

Min Sambo hade samma problem. Hon fick leta runt länge efter en bra flytväst. Det blev en Duem Neo freestyle. Den sitter lågt så den hamnar under hennes bröst. det kan skilja från tjej till tjej vilken av västarna som passa så prova är ett måste. Aterra tar in Duems västar.
Svara med citat
Gammal 2010-08-16, 14:07

En bra sportbehå kan öka bekvämligheten oerhört. Kanske inte vad man tänker på i första taget men det och en bra pfd som är lite lägre skuren kan göra all skillnad. Jag har Astral som jag är mycket förtjust i (om det nu inte har framgått av mina länkar ).
(Som disclaimer: Jag har inget med företaget att göra utöver det att jag gillar deras produkter!)
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 23:01
JohanC JohanC är inte uppkopplad

För de som legat sömnlösa över hur det gick kan jag nu avslöja att det blev en Stohlquist BetSea i en klädsam babyblå nyans....
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 23:33
peter1969 peter1969 är inte uppkopplad

Tack för svaret, från en som legat sömnlös sedan augusti 2010....
Hmm, nu är det nog dax att gå och lägga sig :-)
Svara med citat
Gammal 2011-05-28, 23:41
crall.scout crall.scout är inte uppkopplad

fast det är ju alltid kul att få höra hur det slutar... ibland undrar man ju om det löst sig eller om trådstartaren helt enkelt gett upp.. =)
Svara med citat
Gammal 2011-05-29, 11:23

Citat:
Ursprungligen postat av JohanC Visa inlägg
För de som legat sömnlösa över hur det gick kan jag nu avslöja att det blev en Stohlquist BetSea i en klädsam babyblå nyans....
Stohlquist har väldigt bra pfd!
Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 15:40
jazzmatsa jazzmatsa är inte uppkopplad

kapell...
.....kan åxå vara ett stOOrt problem.
till min tjej har jag beställt från snapdragon. dom skulle göra ett med extra rymlig tub.
har inte fått det än men det bör komma vilken dag som helst nu. alla vanliga kapell var alldeles för tajta. så ett tag kändes det ganska hopplöst. men efter mail till snapdragondesign och telsamtal till connoskajak så kommer det att fixa sej.
Svara med citat
Gammal 2011-05-30, 20:55
Magnus_74 Magnus_74 är inte uppkopplad

Astral

Citat:
Ursprungligen postat av fraewu Visa inlägg
En bra sportbehå kan öka bekvämligheten oerhört. Kanske inte vad man tänker på i första taget men det och en bra pfd som är lite lägre skuren kan göra all skillnad. Jag har Astral som jag är mycket förtjust i (om det nu inte har framgått av mina länkar ).
(Som disclaimer: Jag har inget med företaget att göra utöver det att jag gillar deras produkter!)
Med Risk för att göra smygreklam så finns Astral numera i Sverige. Vi har flera Bella i lager.

Mvh
Magnus
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.

Logga in

Tips!

Aktuellt: Glidsnöskor