Rappellera tuolpagorni kratern

Tänkte slänga ut en snabb fråga här då jag inte hittar något bra vid googlandet.
Vi ska till keb massivet för lite toppturande i slutet på mars och en tänkt tur är att åka tuolpagorni kratern. Är införstådd i att det finns någon form av permanent firningsankare på kraterkanten men har svårt att hitta information om hur lång firningen är, och således hur långt rep kommer man behöva ta med sig. Eller sitter det fasta rep också?

Någon som har lite bättre koll på detta?
 
Firning

Om jag inte minns fel så är det två rännor, den kortare krävdes inte många meter firning (10m kanske) , fast det beror på lite hur brant du vill åka (det är ju inte direkt vertikalt, bara jäkligt brant;-)
 
Bilder här

Här kommer några bilder från Toulpa (typ när jag var där sist 1998;-)
Första bilden från ovan, då fanns det bra toppankare!
Andra bilden i rännan
Tredje bilden i kratern, de två rännorna syns uppe i bilden. Vi firade den stora.
 

Bilagor

  • Keb98-15.jpg
    Keb98-15.jpg
    64.9 KB · Visningar: 647
  • Keb98-16.jpg
    Keb98-16.jpg
    55.6 KB · Visningar: 644
  • Keb98-18.jpg
    Keb98-18.jpg
    27.7 KB · Visningar: 651
kort

Tror jag körde ett 30m 9mm rep eller nått! Men är du duktig på skidor är det nog bara att droppa in och njuta!

Vi firade nog den högra (på tredje bilden) när jag tänker efter, det var nog ett överhäng på den vänstra!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vandrare Tuolpagorni: Turbeskrivning? Utrustning? Skidalpinism 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...