ICE-koden

Helt onödigt med dubbeltråd, men jag hittade ingen annan tråd när jag sökte -- fastän jag kombinerade olika begrepp för att undvika is/glass-inläggen. Ok, mest is, inte så mycket glass. Hursomhelst.
 
Helt onödigt med dubbeltråd, men jag hittade ingen annan tråd när jag sökte -- fastän jag kombinerade olika begrepp för att undvika is/glass-inläggen. Ok, mest is, inte så mycket glass. Hursomhelst.


Jag fick söka länge (> 5 minuter) innan jag hittade den gamla tråden trots att jag visste att den fanns någonstans. Det var först sedan jag lade till SOS bland sökorden som jag hittade den förra tråden.
Då den gamla tråden var ny (2006) så lade jag in några ICE i min mobiltelefon. Men däremot så brukade jag för det mesta ha min mobiltelefon avslagen då jag åker skridsko. Och eftersom jag har en personlig kod för att slå på mobiltelefon så var detta inte speciellt begåvat, utan närmast urbota dumt. Så nu har jag ofta mobiltelefon påslagen när jag är ute.

Men hur många har ICE i sin/sina mobiltelefoner och hur många vet vad det är för något?

Per
 
Körs kampanjer emellanåt för att uppmärksamma folk på ICE. Har det inlagt sen många år i mobilen. Sjukvården och räddningstjänsten har bra koll tror jag, vill minnas att vi blev informerade vid en riskutbildningskurs. Min arbetsgivare har uppmuntrat och påmint om ICE i mobilen samt samlat in denna information från alla, ifall det händer nåt på jobbet.
 
Har haft det... men alla kompisar frågade vad det betydde... så jag misstänkte att ingen skulle veta eller kolla efter ICE om det skulle hända något så jag la in flickvän, mamma, pappa och syrra istället...
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.