Bättre grepp med neoprenhandskar?

Jag har äntligen hittat ett par varma neoprenhandskar till mina stora händer! Supersköna och varma. Men greppet om paddeln är uselt!

Har upptäckt att det finns flytande latex (gummi), på dunk eller som spray och enligt specen är elasticiteten 300% ända ned till -30 grader. Funderar på att lägga på det på greppytan men är orolig för att förstöra mina nya handskar.

Har någon testat det här eller annat sätt att få bättre grepp om paddeln? Tacksam för alla tips och råd!
 
Jag har äntligen hittat ett par varma neoprenhandskar till mina stora händer! Supersköna och varma. Men greppet om paddeln är uselt!

Har upptäckt att det finns flytande latex (gummi), på dunk eller som spray och enligt specen är elasticiteten 300% ända ned till -30 grader. Funderar på att lägga på det på greppytan men är orolig för att förstöra mina nya handskar.

Har någon testat det här eller annat sätt att få bättre grepp om paddeln? Tacksam för alla tips och råd!

Hittade denna artikel om olika material på arbetshandskar för just grepp.
https://www.superiorglove.com/blog/guide-for-palm-coated-work-gloves

Latex verkar ju schysst som greppförstärkare. Läskiga är väl om lösningsmedlet i dunken eller sprayen skulle angripa neoprenet.
 
Poggisar tycker jag är det enda som fungerar att paddla med. Jag får ingen bra känsla med tjocka handskar mellan paddelskaft och innerhand.

Thure
 
Håller med Thure ang känslan. Då det är riktigt kallt har jag däremot använt tunna neohandskar inuti pogiestrots. Max tjocklek på neoprenet innan känslan förstörs helt tycker jag är ca 1,5mm.
 
Jag fryser i alla neoprenhandskar förr eller senare, så införskaffade ett par tumvantar istället, men tyvärr är greppet så bra att de blir som sandpapper på grönlandspaddeln. Gick att lösa med ett par tunna skalvantar ovanpå dock.
 
Bra länk!
Jag kör med poogiesar men vid en viss temp o blåst så behöver jag förstärkning under och neopren gillar jag. Och jag har verkligt stora bekymmer att hitta tillräckligt stora storlekar. Därför vill jag inte chansa nu när jag hittat ett par jag gillar!
 
Finns olika tjocka poggisar. Tänk också på att vissa paddelskaft kyler mer än andra. Kolfiberrör kyler inte så mycket som aluminium.

Thure
 
La på silikonsträngar på ett par neoprenhandskar och greppet blir mycket bättre, bra hållbarhet också. Sen tappar man i känsla ju tjockare neoprenet är. En grönlandspaddel tycker jag är lättare att hantera med handskar då skaftet är mer rektangulärt, åtminstone på min paddel.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...