märkliga människor

Hej sih!
Jag vet inte hur jag ska tolka din hänvisning till en allmän tråd. Jag är bara intresserad av Långcykling och möjligtvis Utrustning. Att läsa trådar i andra ämnen är inte av intressant för mig, eller tycker du att jag inte skulle skapat den här tråden.
De som hände mig på jobbet skapade en frustation och jag behövde berätta om den för oss som är cyklister och/eller tältar. Jag tänkte inte ens på att söka efter liknande ämnen ens i detta forum som handlade om samma sker.

Hej lawe!
här kommer den 3e händelsen, dock inte i turordning.
Den här hände för ca 30-35 år sedan på en camping dit jag kom på natten och slog upp tältet utan att egentligen tänka på var de hamnade. Det var mörkt, jag ville sova och tog bara en plats där jag ville vakna på, nära allt annat och gav mig en bra överblick på området i övrigt.
På morgonen gick jag för att betala, sa att jag kom i natt och sov i tältet tills nu. Tjejen bakom disken frågade hur många vi var och var jag satt upp tältet. Jag sa att jag var ensam och pekade på en karta var tältet stod. Hon sa:
- ja, där var det ju inte tänkt att det skulle finnas några tält.
- varför då
- de stör de som har husvagnar, de vill ha lugn o ro på sina semestrar
- vad menar du sa jag. - är mitt tält så störande att de inte kan sova med ett tält utanför bilen
- nej, men tältare dricker alkohol, skriker o år allmänt störande för andra, därför är tältplatserna skilda från övriga campampingen.
- ja ha, så har man tält, då är man alkoholist med allmänt störande beteende och bör inte behandlas som andra.
- du är ju ensam så det går nog bra.
Jag betalade och gick ner till mitt tält som stod mellan två husvagnar. Jag kände mig något uppretad men ville packa ihop mitt tält nu i protest och åka därifrån på en gång, men jag kände mig ganska speciell som hade de ända tältet mitt i smeten bland alla husvagnar, och mådde ganska bra av den känslan. Jag skrev medvetet inte upp husbilar, för de fans knappt några sånna då.
 
Tack, den var också läsvärd!
Intressant hur vi människor har uppfattningar om "de andra".
Bor man i litet tält är det närmare till att tänka att det är husvagnar och husbilar som stör...
 
Trike fs26

[ Jag skrev medvetet inte upp husbilar, för de fans knappt några sånna då.[/QUOTE]

Nä såklart att de inte fanns husbilsägare där,dom vill ju inte beblanda sig med löst o fattigt tält o husvagnsfolk. 😂😂
 
Det finns dom bland mina bekanta som tycker jag är stollig som köpte en cykel för 38000 kronor. En cykel som saknar stänkskärmar, kedjeskydd, lås, lyse och knappt har några ekrar.

Vad ska dom då tycka om dom dom köpt en 50 år gammal bil för en kvarts miljon kronor, en bil som sörplar i sig 2 liter bensin per mil, eller en 70 år gammal bil för en halv miljon kronor?
 
Hej sih!
Jag vet inte hur jag ska tolka din hänvisning till en allmän tråd. Jag är bara intresserad av Långcykling och möjligtvis Utrustning. Att läsa trådar i andra ämnen är inte av intressant för mig, eller tycker du att jag inte skulle skapat den här tråden.

Det var absolut ingen kritik. Jag ville bara tipsa om en annan tråd med liknande tema.
 
- nej sa:
Haha, som att inte husvagnsägare kan vara stupfulla och spela hög musik? Vi bor i husvagn på campingsemestern men vi har inget emot tältgäster eller cyklister. Störande personer är störande oavsett färdmedel/boende. Jag tror du bara fått för dig att den generella åsikten är att andra tycker du är skitig och jobbig för att du kommer på cykel och bor i tält, de flesta bryr sig nog inte mer om dig än om de som kommer med en gammal husvagn och en bil utan AC.

Campingägarens placering av tält/husvagnar/husbilar kanske i grunden är av brandskyddskäl och/eller att man tänkt att "likasinnade" vill bo nära varandra? Vi bodde granne med en cyklist i tält en gång och han var väldigt trevlig att prata med :)

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk
 
Haha, som att inte husvagnsägare kan vara stupfulla och spela hög musik? Vi bor i husvagn på campingsemestern men vi har inget emot tältgäster eller cyklister. Störande personer är störande oavsett färdmedel/boende. Jag tror du bara fått för dig att den generella åsikten är att andra tycker du är skitig och jobbig för att du kommer på cykel och bor i tält, de flesta bryr sig nog inte mer om dig än om de som kommer med en gammal husvagn och en bil utan AC.

Campingägarens placering av tält/husvagnar/husbilar kanske i grunden är av brandskyddskäl och/eller att man tänkt att "likasinnade" vill bo nära varandra? Vi bodde granne med en cyklist i tält en gång och han var väldigt trevlig att prata med :)

Skickat från min SM-T580 via Tapatalk

Kanske dags att införa google review av individer. På det sättet kan en camping se vilka som är mest störande och fixa så de som stör mest och på samma sätt hamnar bredvid varandra.

Störa med klassisk musik eller störa med growling är två helt olika former av störande musik, men båda hamnar i kategorin: Stör med musik: (Magnitud 1-10) osv.

Dricker alkohol och börjar slåss: 10. Ja då lär du hamna bland likasinnade. Polisen står redan parkerad där.

Stör genom att köra bensinmotorn för att ladda husbilens batterier: 5. Inga tältare vill bo i närheten av denna.

Frågan är om själva registreringen kan använda sig av personnummer, reg.nr etc. Eller det kanske är olagligt?
 
Hej sih!
Jag vet inte hur jag ska tolka din hänvisning till en allmän tråd. Jag är bara intresserad av Långcykling och möjligtvis Utrustning. Att läsa trådar i andra ämnen är inte av intressant för mig, eller tycker du att jag inte skulle skapat den här tråden.
De som hände mig på jobbet skapade en frustation och jag behövde berätta om den för oss som är cyklister och/eller tältar. Jag tänkte inte ens på att söka efter liknande ämnen ens i detta forum som handlade om samma sker.

Hej lawe!
här kommer den 3e händelsen, dock inte i turordning.
Den här hände för ca 30-35 år sedan på en camping dit jag kom på natten och slog upp tältet utan att egentligen tänka på var de hamnade. Det var mörkt, jag ville sova och tog bara en plats där jag ville vakna på, nära allt annat och gav mig en bra överblick på området i övrigt.
På morgonen gick jag för att betala, sa att jag kom i natt och sov i tältet tills nu. Tjejen bakom disken frågade hur många vi var och var jag satt upp tältet. Jag sa att jag var ensam och pekade på en karta var tältet stod. Hon sa:
- ja, där var det ju inte tänkt att det skulle finnas några tält.
- varför då
- de stör de som har husvagnar, de vill ha lugn o ro på sina semestrar
- vad menar du sa jag. - är mitt tält så störande att de inte kan sova med ett tält utanför bilen
- nej, men tältare dricker alkohol, skriker o år allmänt störande för andra, därför är tältplatserna skilda från övriga campampingen.
- ja ha, så har man tält, då är man alkoholist med allmänt störande beteende och bör inte behandlas som andra.
- du är ju ensam så det går nog bra.
Jag betalade och gick ner till mitt tält som stod mellan två husvagnar. Jag kände mig något uppretad men ville packa ihop mitt tält nu i protest och åka därifrån på en gång, men jag kände mig ganska speciell som hade de ända tältet mitt i smeten bland alla husvagnar, och mådde ganska bra av den känslan. Jag skrev medvetet inte upp husbilar, för de fans knappt några sånna då.

Jag tror inte att tjejen nödvändigtvis hade några särskilda fördomar om tältare, men man hade av erfarenhet skilt mellan husvagns- och tältplatser. Jag gissar att campingen låg ganska nära en tätort och då och då fylldes av festande/skränande ungdomar över helgerna. Det finns en hel del sådana campingplatser. Jag har bott på ett par.
 
Det som störde mig mest i den här tråden var dansbandslåten! :)

Jag blir också ifrågasatt när jag vistas ute till sjöss. Folk utgår ifrån att jag har en stuga någonstans och frågar ofta om jag varit på stugan. När jag berättar att någon sådan inte finns, att jag tältar eller sover under bar himmel tycker de att jag är konstig.
 
Det blir spännande att se om det blir något TV-reportage om alla EU-parlamentariker som tycker att man inte ens ska flyga en gång vart 5:de år ska leva upp till sina ideal och kommer att cykla när dom ska till/från Bryssel och Strasbourg. Då blir det en väldans uppgång för långfärdacykling.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
swejaan Cykel för långa människor. Långcykling 12

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...