Polar 625X

Tjix!
Jag är supernöjd med min S625X den fungerar bra på spinningpassen och löpsträckan är grymt rolig, det känns som om löpningen kommer bli mer attraktiv i sommar.
Den kan göra autosplittar vid varje kilometer om man vill så man får fin statestik!
;)
/nisse
 
Dessutom så antar jag att man sparar rätt mycket vikt och batteri...

Såg förresten att Garmin annars har en sådan klocka som du frågar efter http://www.garmin.com/products/forerunner301/

Något som skulle vara kul att göra vore att köra dom parallellt i skiftande terräng och se vilken som visar mest rätt...
skulle personligen vara extremt imponerad om Polars klocka kunde räkna ut positionen med någon större precision efter en timmes löpning...
 
Priset!!

Jag har kolla lite på amerikanska siter och hittat bland annat en försäljare som tog $234 för S625x, dvs runt 1800sek - nästan halva priset mot vad de flesta tar i Sverige. Dock tvingade Polar dem att antingen höja till $288 eller sluta sälja Polar. De slutade sälja Polar. Men även $288 är en bra bit under vad klockan kostar i Sverige. I övrigt verkar den som billigast ligga runt $300 i USA, ca 1000-1200 billigare än i Sverige. Varför är den så dyr i Sverige? Polar är ju finskt så Sverige borde ju närmast vara att betrakta som hemmamarknad.

Nåväl, det går ju att beställa från USA men jag har läst en del recensioner och även om de allra flesta verkar vara mycket nöjda så har en del har haft problem med sina klockor. Och köper jag en pulsklocka för +2500 kr så vill jag kunna få personlig hjälp enkelt och smidigt. Återstår gör alltså Löplabbet eller möjligen Letro som någon rekommenderade. Eller bojkotta Polar tills de sänker priserna till amerikanska nivåer..
 
Fråga om Polar-pulsklocka

Hej!
Läste om din pulsklock-fråga(några år gammal) på utsidan.se och tänkte höra om du vill svara på några frågor?!

Jag står beredd att köpa en pulsklocka och kan tänka mig att lägga ner en del pengar på det.

S625X verkar ju verkligen bra och PC-programmet som följer med också.
Det finns dock en nyare klocka RS200sd som har ungefär samma funktionalitet (är lite billigare) men den är inte kompatibel med något pc-program. Istället ska man lägga upp sin profil och mätdata på en internet-site (https://www.polarrunningcoach.com/) och där se sina resultat. Detta känns inte lika bra som att ha programmet på sin egen dator. Vem vet när de börjar ta betalt för att man ska kunna mata in eller se sina uppgifter på Internet.
Har du själv någon pulsklocka?
Har du några tips och kommentarer att delge mig vore jag väldigt tacksam.

Mvh Lars i Göteborg
 
Jo, har köpt en RS 200sd

Jag köpte en RS200sd när vissa Intersportbutiker tömde lagren för att på sikt döpa om sig till Go och det var 20% rabatt.

Jag är mycket nöjd med klockan. Dessvärre har jag inte använt den sen i början på januari pga hälseneinflammation mm. Men de erfarenheter jag skaffade innan dess var positiva. När jag började använda min klocka var det en del snö vilket gjorde att jag halkade en del när jag sprang vilket kanske påverkade distansmätningen, för den diffade en del, men efter en kalibrering blev den bättre. Dock varierade den uppmätta distansen på samma löprunda ibland. Jag försökte använda intervall-funktionen en gång men det gick inget vidare, antingen sprang jag för fort eller för sakta och klockan pep hela tiden. Kort sagt är jag nöjd med funktionen under löpning. Du frågade om överföringen till dator. Eftersom överföringen sker med ljud så är den lite störkänslig men jag tycker inte det är nåt problem. Själva träningsdagboken online har jag inte använt så mycket dock, tycker inte den tillför så mycket eftersom jag sen tidigare har ett excel-ark som jag använder som träningsdagbok. Kanske kommer jag tycka annorlunda när jag använt min klocka ett tag. Jag tror applikationen som följer med till S625x är bättre. Om du tycker att S625x är för dyr så är RS200sd ett mycket bra alternativ. Eventuellt går det att använda applikationen till S625x till RS200sd också. Även om online-dagboken har sina brister så tillför ju klockan en del ändå eftersom den mäter distans/hastighet mm.
 
Flera användare

Tack för ditt svar.
Jag kom på en fråga till som är ganska viktig. Är det så att det är möjligt för mig och min kära hustru att dela på en klocka. Dvs kan man lägga upp flera användare i RS200sd (eller 625x om du känner till det) -klockan (med olika maxpuls etc) eller blir det kaos om flera användare använder klockan?

Det borde väl åtminstone kunna lösas så att en användare (läs: min hustru) bara kollar på pulsvärdet och hastigheten men raderar sina data efter slutförd löprunda?

Mvh Lars
 
Tveksamt...

Jag tror inte det går att ställa in för fler användare men det borde gå att ta reda på på polars hemsida. Om inte annat har jag mailat och ringt till Polar i Sverige och fått bra svar så den möjligheten finns också.
 
Re: Flera användare

larmakle; sa:
Tack för ditt svar.
Jag kom på en fråga till som är ganska viktig. Är det så att det är möjligt för mig och min kära hustru att dela på en klocka. Dvs kan man lägga upp flera användare i RS200sd (eller 625x om du känner till det) -klockan (med olika maxpuls etc) eller blir det kaos om flera användare använder klockan?

Det borde väl åtminstone kunna lösas så att en användare (läs: min hustru) bara kollar på pulsvärdet och hastigheten men raderar sina data efter slutförd löprunda?

Mvh Lars


Jag har sedan ”många” år tillbaka en Polar modell med datorinterface som numer är utgången. Programvaran (i datorn) till pulsklockan klarar av att hålla reda på många olika personer.

Per
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.