Vilka Jägare är hårdast?

Re: Jägarförband

gerhard53; sa:
Den militära vinterutbildningen är mycket användbar om det är friluftsliv man vill förbereda sig för.

Helt sant!
En friluftspolare som lumpade i Kiruna sa att han aldrig har frusit efter lumpen:

- Är det för att du lärt dig tåla det? frågade jag.
- Nej, för att jag lärt mig hata det och aldrig vill frysa igen. Så jag ser till att låta bli.

Själv är väl det svåraste jag gjort under vinterutbildningen att välja mellan Aftonbladet och Expressen i brigadstabens order- och mässtält :)
 
Jägare eller strunt

Det är lite svårt att ta en del inlägg på allvar här. Det är synd att ni förstör ett bra forum med ert svammel. Kan inte ni ha en personlig e-postväxling istället?
Nordesjo (Martin Nordesjö) friluftskompis bör nog hålla sig hemmvid framöver. Stackare.

MVH
Rolf
 
Den här tråden är svårt att ta på allvar överhuvudtaget.. Första inlägget bjuder ju inte precis till en seriös debatt i ämnet.
 
seriöst

Jag tycker original-frågan är helt OK ställd med tanke på att det är en ung människa som ställt den. En som ville ha besked. Man får ställa frågor, även dumma sådana, och man har rätten att bli bemött med respekt. Det har dock framkommit en del ur denna diskussion som jag hoppas frågeställaren tagit till sig.

MVH
Rolf
 
FJS90-91; sa:
röd (har jag för mig)... TIGERN!!! Vikken djävel va du?

Jag var en sån där jävel som det inte görs några av längre, de hårdaste av de hårda, männen som går sidledes genom dörröppningar eftersom vi är för breda över axlarna att komma igenom annars. Vi äter patronhylsor till frukost och bär ksp-58 eller grg som handeldvapen. I ryggorna finns bara sprängdeg, slagtändare och pentylstubin. De Gula Djävlarna med andra ord. Mina ögon tåras vid blotta tanken på vårt utdöende släkte.

;)

/ G
 
Ursäkta om jag kommer in pà ett sidospâr, men detta med hârdhet, bäverjägare, Raskesven och Zeb Macahan fâr mig osökt att tänka pà en annan frâga som länge flytit runt i min bakhuvud:

Vilken hârdhetsgrad pà mittpinnen är egentligen lämpligast för att hàlla uppe kâtan pà ett för nattlägret maximalt nöjaktigt vis?

Undrar / Mats
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.