Mer underhudsfett?

Hej!

Är en kille som håller på att träna regelbundet och mår utmärkt, men "problemet" är att jag har så lite underhudsfett.
Tänkte höra om någon har något special knep för att lägga på sig mer fett, eller är det bara att käka mycket mat......men vilken sorts mat är att rekommendera? Vill ju inte få ballongmage ;-)



Äventyrliga Hälsningar,
Filip
 
öka kalorimängden på varje måltid. minst 3 ordentliga mål/dag. däremellan kan du äta mindre mål. kostillskott som gainers om du tränar mkt. det finns kostillskott som är till för viktökning på apotek, meritene mm. ät ordentligt på kvällen innan du går o lägger dig...det är nog det bästa...det är då kroppen bygger upp sig o återhämtar sig. tro det eller ej men jag drack själv grädde mitt i natten förut för att försöka öka min fettprocent..det kan ju faktiskt även vara svårt att gå UPP i vikt...! Linnéa
 
Rekomenderas!!

Det finns(har iaf funnits) en 50-sidors broschyr på apoteket som heter "Uppladdningen".Den tar upp det mesta när det gäller kombinationen träning och kost,och är mycket lättläst.Dessutom är den gratis tror jag.

Robert
 
Om jag har förstått det rätt så kan man inte äta någon speciell kost för att öka på mängden underhudsfett.Visst fet mat innehåller mycket energi,men överskottet kan lägga sig var som helst tex magen eller baken om man har anlag för det.

Det handlar nog mest om att äta tillräckligt mycket i förhållande till din träningsmängd.
 
Jokk; sa:
Hej!

Är en kille som håller på att träna regelbundet och mår utmärkt, men "problemet" är att jag har så lite underhudsfett.
Tänkte höra om någon har något special knep för att lägga på sig mer fett, eller är det bara att käka mycket mat......men vilken sorts mat är att rekommendera? Vill ju inte få ballongmage ;-)



Äventyrliga Hälsningar,
Filip

Vad är det för "problem" du tycker du får p.g.a. för lite underhudsfett?

/mattias
 
Ja, det är väl ganska enkelt? Man fryser lättare, har svårare att klara av stora vätskeförluster. Kroppen har helt enkelt mindre att "ta" av.

Har själv problem med detta, och det är verkligen inte det lättaste att komma ur.

Dessutom är det kanske inte så kul att vara direkt jättespinkig - med andra ord så är det inte särskilt kul när revbenen syns...

Även jag tar tacksamt emot tips.
 
När jag för drygt 10år sen började syssla med triathlon,ökade jag på träningsmängden ganska mycket.
Problemet var att jag inte ökade på matintaget tillräckligt,och snarare tappade än ökade i vikt(jag var redan för tunn).
När jag sen kollade upp hur mycket jag egentligen skulle äta blev jag förvånad.Efter justering började iaf jag att gå upp i vikt,muskler + lite underhudsfett.
 
Nu när vintern är i antågande så klä dig så lite som möjligt, kroppens reaktion är då att bilda mer underhudsfett, detta gäller speciellt under hösten och sämre annars. Har man lite underhudsfett blir det lätt en ond cirkel, man fryser,man klär sig mer och kroppen producerar inte underhudsfett, man fryser, man klär sig mer,,ja du har nog förstått. Sedan så gäller det ju också att kroppen har något att "ta av" som tidigare nämnts.
 
Zaijdan; sa:
Nu när vintern är i antågande så klä dig så lite som möjligt, kroppens reaktion är då att bilda mer underhudsfett, detta gäller speciellt under hösten och sämre annars. Har man lite underhudsfett blir det lätt en ond cirkel, man fryser,man klär sig mer och kroppen producerar inte underhudsfett, man fryser, man klär sig mer,,ja du har nog förstått. Sedan så gäller det ju också att kroppen har något att "ta av" som tidigare nämnts.

Detta låter helknas och väldigt intressant. Själv har jag alltid varit en mygga och i princip frysit i hela mitt liv. Är dock lite tveksam till att gå omkring och småfrysa hela dagarna... livet blir inget vidare trevligt då...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...