Placering av pulsmätare

Bh eller tejp

Många killar verkar ha problem med att pulsmätaren åker ner. Ni får väl tejpa fast den eller så får ni väl helt enkelt använda sport-BH!

:-D
 
Tyckte att det nya Weatlink bältet lösta alla "nerhasnings" problem. Iaf för mig. Men nu har jag bytt till forerunner och är tillbaka på ruta 1 igen..
 
Re: Bh eller tejp

^_^; sa:
Många killar verkar ha problem med att pulsmätaren åker ner. Ni får väl tejpa fast den eller så får ni väl helt enkelt använda sport-BH!

:-D
Ska börja med sport-bh den dag jag kan klämma fast en colaburk mellan mina bröstmuskler, och då är det antingen dags att sluta med anabola, eller att söka akuten för diabetes typ 2...

Äh, att säga att pulsmätaren åker ner är bara ett annat sätt att säga "men gud vad välbyggd jag är", ungefär som "Asså jag fattar bara inte, ALLA mina jeans är för stora liksom".
 
Hej!

Det bästa måste ju vara att ha pulsbandet snett ner från axeln, ungefär som man bär en trunk :D

Haha :) Nä, men det hade sett roligt ut :)

Något som jag kan tänka mig skulle kunna vara ett potentiellt problem för tjejer, framför allt toksmala tjejer är att sensorna hamnar mitt emot varandra (dom kräver en vinkel).

Förhoppningsvis är det inte så många här som är smala som en telefonstolpe över bröstet.

Glad träning!
/nisse
 
Re: Bh eller tejp

^_^; sa:
Många killar verkar ha problem med att pulsmätaren åker ner. Ni får väl tejpa fast den eller så får ni väl helt enkelt använda sport-BH!

Mitt bröstband åkte alltid ner, så jag har satt "hängslen" på det. Ett resårband som går från pulsbandet vid ena skulderbladet, över axeln, ner runt pulsbandet mitt på bröstet och sedan upp över andra axeln och ner till bandet på andra sidan.

Gissa om min fru retar mig för att jag "har BH" när jag tränar...
 
Re: Re: Bh eller tejp

Pask; sa:
Mitt bröstband åkte alltid ner, så jag har satt "hängslen" på det. Ett resårband som går från pulsbandet vid ena skulderbladet, över axeln, ner runt pulsbandet mitt på bröstet och sedan upp över andra axeln och ner till bandet på andra sidan.
Stort tack för årets kanske mest geniala tips i sin enkelhet. Som vanligt känner man sig som en total idiot när någon säger det uppenbart självklara!

Ska genast montera axelband på mitt pulsbälte, tackar och bockar!

/A.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.