Pulsklocka

Har tränat i drygt ett år med Sigma PC15. Jättebra pulsklocka men nu verkar signalöverföringen från bandet till klockan krångla. Förmodare att jag behöver byta batterier. Ngn som vet var jag kan hitta batterier till denna modell? En annan nackdel är att jag inte kan spara och överföra pulshistorik till min dator. Ngn som kan tipsa om en bra modell för detta, har hört att polar håller hög kvalitet.
 
Vad...

... vill du kunna göra med den, förutom att se puls och tid?

Själv så har jag en Garmin Forerunner 305...
Den är oslagbar...
Gps= distans, hastighet och kompass
Pulsmätare med alla vanliga funktioner + en virtuell träningspartner med mera.

Programvaror finns det massvis av... du kan dela med dig av dina träningsrundor... tanka upp på google osv....

Funkar bra när du skall hitta tillbaka till bilen efter en dags svampplockande... då vet du vart du skall gå, hur långt du har tillbaka och hur lång tid det beräknas ta att komma till bilen... behändigt...

Enda nackdelen är batteritiden...
Kolla + och - på puls.se

//Thomas
 
Hej

Det funktioner jag framförallt är intresserade av är följande:
- Aktuell puls
- Snittpuls
- Maxpuls
- Tid i resp. zon
- Pulshistorik (överföringsbar till dator)
- Klocka, datum
- Varvräknare

PC15 har alla dessa förutom möjlighet att spara pulshistoriken
 
Hej, POLAR (chili) har jag och den kan man föra över info till datan! Och den är snygg, funktionell, har dagbok, träningsprogram, maxp, minp, medelp, kcal beräknat på längd vikt intensitet och en massa annat finurligt!
 
Biltema eller Clas i sjön

har batterierna förmodligen är det CR 2032 eller liknande.

Det finns en uppsjö fabrikat och modeller med dataöverföring av pulsdta. Suunto och Polar har bra men dyra modeller. Ciclosport lite billigare, Garmin har modeller med inkluderad GPS etc.

Finns rätt många äldre trådar här där du kan få mera info.

Sök på pulsklocka i vänsterspalten.

Thure
 
Har kollat runt en del på olika modeller och tillverkare och det verkar som om det finns 2 varianter på att spara träningsdata och pulshistorik. En där man med hjälp av en mjukvara sparar träningsdata på tillverkarens hemsida med interaktiv träningsdagbok och en annan där man direkt tankar hem träningsdata från klockan till egen PC (tex Polar RS400 el 625X).
Vilken variant har fungerar bäst för er? Är det krångligt att använda internettjänsten och manuellt spara datan från tillverkarens hemsida till egen dator?
 
Jag använder S625X till spinning och löpning.
Det är skitskoj att springa när man får upp hastigheten på displayen. Jag använder mig även att träningsprogrammen man kan skapa i klockan, framför allt intevall funktionen. Man ställer in hur lång uppvarmning/nedvarvning, sedan hur många intervaller längd på intevallen och vilan mellan, sedan ställer man in om det är puls eller hastiget som intervallen ska vara för :D
Tokjobbigt! Den piper friskt och säger till en att öka om man kör för slött.

Hej till Eckervad också, tack för packpåsarna jag fick av dig för ett antal år sedan, har använt dom väldigt mycket.

/nisse
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.