överträning ??

har varit sjuk från och till sedan juli då jag var på cykelträningsläger. misstänker att jag är övertränad.
känns som en infektion i kroppen men sällan fökylning eller snuva. illamående, trötthet och seg i kroppen. tränar jag hårt, speciellt cykling blir jag sämre.
jag brukar vila och när allt känns bra börjar jag träna igen men bara efter en vecka blir jag sjuk igen. så har det hållt på sedan juli.
antar att jag borde gå till en idrottsläkare och kanske har något tips på en. man vet ju inte var man skall börja leta.
någon som vet vad läkaren gör ? tar prover ? kan man se på blodprov om man är övertränad ? hur vet man hur länge man skall vila ?

/patrik
 
Beskrivningen skulle kunna vara överträning (finns många fler överträningssymptom). Om inte en periods vila hjälper så..

Uppsök någon som kan säga om du bär på virus eller någon bakterie, eventuellt behöver man antibiotika. Det finns några vanskliga sjukdomar i sammanhanget, tex; TWAR, körtelfeber

L
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Macke27 Att undvika överträning? Träning och hälsa 4
olrijo Överträning - hög puls!? Träning och hälsa 2
Adventure-Cilla Överträning Träning och hälsa 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.