Dagens rea-tips (allmänt)!

Bagagevåg

Jag gick igång på Per's tips om bagagevåg och beställde en - den var slut i butiken.
När jag kom dit så upptäckte jag den här istället (för 99kr);

http://www.kjell.com/?item=48613

Den tar högre vikt (35kg istället för 20kg... men det värderar kanske inte läderfjärtar *höhö*) och går förvisso på dyrare batterier, men den är lite mindre och smidigare... åvaffasen... 70 spänn till !?!? :eek:)
 
Jag gick igång på Per's tips om bagagevåg och beställde en - den var slut i butiken.
När jag kom dit så upptäckte jag den här istället (för 99kr);

http://www.kjell.com/?item=48613

Den tar högre vikt (35kg istället för 20kg... men det värderar kanske inte läderfjärtar *höhö*) och går förvisso på dyrare batterier, men den är lite mindre och smidigare... åvaffasen... 70 spänn till !?!? :eek:)

Den där har jag, funkar fint!
 
Jag tyckte att det var sisådär att läsa av en 32 kg ryggsäck när man själv lyfter den. Jag såg en annan våg där siffrorna sitter på ovansidan av handtaget. Verkar klart bättre (om man nu inte hännger upp vågen i nåt först och sen hänger på säcken).

Asaklitt för 99 spänn på ClasOhlson var det: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144043670. En sån ska jag köpa.

"Bagagevåg Asaklitt digital.Praktiskt format som handtag med enkel avläsning på ovansidan. Max 40 kg. Noggrannhet +/-100g för <10kg och +/-1% för 10-40kg. Vikt 185 g"

345005A_X_2010-03-26_153931_706.jpg


Den där har jag, funkar fint!
 
Jag köpte den billigare 30 kronors-vågen på Kjell. Den fanns inte hemma i butiken men jag mailade och bad dem att ta hem dem och sen kunde jag hämta ut den i butiken utan att betala någon frakt.

Jag tycker att vågen verkar helt ok. Jag jämförde med en digital köksvåg jag har och de visade nästan exakt samma. Men den är jättejobbig att hålla i när man skall väga något tungt, då måste man nästan hänga upp den på en krok eller liknande.

Skall man väga tunga saker som är lätta att bära som t.ex. ryggsäck tycker jag att det funkar alldeles utmärkt att använda badrumsvågen. Först väger man sig själv utan ryggsäck och sedan med ryggsäck och räknar ut mellanskillnaden. Det spelar ju inte så stor roll om det slår på något hekto när man väger en 20 kg ryggsäck så noggrannheten i badrumsvågen räcker ju utmärkt.
 
Field & trek har ju länge haft Terra nova laser för £230, vilket är ett bra pris. Det har de fortfarande, men det finns nu också för £180 http://www.fieldandtrek.com/terra-nova-laser-tent-783074 frågan är om detta också är 2009-års uppdaterade modell för i så fall är det riktigt billigt.

De har också kängan Meindl Borneo (ej gore tex) i flera storlekar för £90 och Thermarest neoair liggunderlag (short och regular) för £85
 
Överpriser...

Bara en tanke!

Alla dessa butiker som kan sänka priserna såpass mycket på reorna, betyder bara en sak! Dom har överpriser på sina produkter annars... Det är ju inte press så att dom går med förlust på sia reor i alla fall...
 
Bara en tanke!

Alla dessa butiker som kan sänka priserna såpass mycket på reorna, betyder bara en sak! Dom har överpriser på sina produkter annars... Det är ju inte press så att dom går med förlust på sia reor i alla fall...
Så är det, riktiga reor och utförsäljningar handlar om att butiken ska få igen det dom lagt ut för produkterna. Lite högre omsättning till lägre marginaler.
Men standard(över)priset ska förutom att täcka utgifterna även betala personalens lön, lokalhyra, investeringsbehov etc. Sen är det ingen välgörenhet att driva butik, i slutänden finns det en ägare som vill se en vinst!
 
Medlemspris hos www.northstar.se på dunväst, Bergans Valdres Down Light

För att bli medlem måste man ta emot deras nyhetsbrev vilket innebär att man måste uppge mailadress. Kostar inget att bli medlem.

Dunvästen kostar 799kr inkl frakt (inom Sverige)
 
Så är det, riktiga reor och utförsäljningar handlar om att butiken ska få igen det dom lagt ut för produkterna. Lite högre omsättning till lägre marginaler.
Men standard(över)priset ska förutom att täcka utgifterna även betala personalens lön, lokalhyra, investeringsbehov etc. Sen är det ingen välgörenhet att driva butik, i slutänden finns det en ägare som vill se en vinst!

Vet allt det där redan, köper Ej produkter i flådiga butiker, finns bättre alternativ förutom reorna då!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...