Tältnätter

Ja, hur många har ni fått ihop hittills i år? Själv är jag uppe i 20 nätter i tält/tarp...

Hmm, ca 30 ser jag. Betydligt färre än de senaste 5 åren, men får väl skylla på att jag skaffat landställe i somras :).

Fast året är ju inte slut, så en 15 nätter till lär jag väl kunna få ihop :).

//J
 
15 stycken nätter har det blivit, ungefär som det brukar. Förhoppningsvis ska det bli någon mer i närområdet. En kväll vid en öppen eld när höstmörkret kommit i Kindla naturreservat är aldrig fel. Blir väl tredje året i rad i så fall och då har det väl blivit en tradition. :)

Mvh
Peter P.
 
Jag har inte tänkt på att räkna förut. Om jag räknar rätt så är jag uppe i 16 i år (hälften med bara familjen och hälften med scouterna) och så blir det ytterligare en nästa helg.
 
Flest nätter vinner. Räknas det om man bara tältar i trädgården? Jag har 9 i tält och en i lavvu. 5 nätter mellan Salto - Kvikkjokk. Två under roadtrip i norge samt två på Riddu Riddu - ett festivalormåde i Mandalen. Vem gör sammanställningen?
 
4, det "nya" friluftslivet har just startat, men jag är säker på att det blir en gäng till innan jag skickar in grejerna i garderoben :)

/ Richard
 
Avdelningen för värdelöst vetande...

...kan då rapportera att av de som har gjort inlägg i tråden (18 pers när jag skriver detta) finns det 6 Gröna, 9 Blå, 2 Röda och 1 Svart.

Snittet för resp kategori är:
Grön ~21 nätter
Blå ~14 nätter
Röd ~18 nätter
Svart ~28 nätter

Tittar vi lite djupare så visar det sig att high-score innehas av en Grön (49 nätter).

Inte för att ens egen färgbedömning har någon direkt koppling till antalet tältnätter, men i alla fall...


GUT PFAD!
önskar Ola som själv är uppe i ca 20 - än så länge....

...kan tillägga att det statistiska underlaget är för litet för att garantera någon konfidensnivå........
 
Senast ändrad:
Dryga 20st nu under sommaren, har sina fördelar att vara bosatt i riksgränsen :)

Med tanke på att PBS 07 närmar sig så kommer det nog bli runt 40-60st innan året är slut, förhoppningsvis..

/Joakim
 
Jag är väl uppe i ca: 25 nätter varav 15 är i mitt nya Akto som jag stortrivs i...
Men det blir säkert fler innan året är slut för jag tycker hösten är den bästa årstiden. Jag har även köpt en vintersovsäck, så det är bara att köra på...
 
17 nätter med tältkåtan, 35 nätter med tältet. Plus några helgturer med tarp och kåta. Mitt mål är varje år 20 procent av tiden ute. I år fixas det nog:)

Raskesven
 
Drygt 20 hittills.

Vad gäller färgerna i profilen så fullkomligt vägrar jag att beteckna mig som sportig, så högre upp än blå kommer jag aldrig att komma hur mycket jag än sover ute :)

/Pär
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...