Varför så få kvinnor?

Kvalitet istället för kvantitet

Se det som att de kvinnor man möter ute i naturen är något extra istället för att räkna antalet :)

Sedan tror jag att kvinnor blir mer och mer aktiva i takt med åldern och för män är det tvärt om. Sedan kanske vi män är mer tvälingsinriktade och söker mer extrema utmaning för att imponera på motsatta könet.

Det var minst lika många kvinnor som män när jag var ute och tittade på fålar i stockholmsområdet idag.

Ha en trevlig påsk ute i naturen.
Casi
 
Joakim Ambrosson; sa:
LadySnas; sa:
Kom i håg sminkväskan på fjället! ;)

*Morr*, kvinnor kan allt skippa sminkeländet, de ser ändå bättre ut utan! Sen slipper de rinnande ögon när det blåser lite och sminket slippar hamna på de fina friluftskläderna som kostar skjortan i vilket fall som helst..

// Jocke

Vill bara uppmärksamma dig på min smiley i slutet av meningen och tillägga att de tillfällen jag försöker kleta på mig något i sminkväg ofta resulterar i urstuckna ögon läppstift i hela käften...
Ingen resonabel människa sminkar sig under fysiska prestationer...
 
LadySnas; sa:
Vill bara uppmärksamma dig på min smiley i slutet av meningen och tillägga att de tillfällen jag försöker kleta på mig något i sminkväg ofta resulterar i urstuckna ögon läppstift i hela käften...
Ingen resonabel människa sminkar sig under fysiska prestationer...

Tyvärr gjorde jag inte det, den första reaktionen var bara, "så fan heller" *asg* ;)

Ber om ursäkt!

Trevligt med sminkfritt under fysiska strapatser.

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
LadySnas; sa:
Vill bara uppmärksamma dig på min smiley i slutet av meningen och tillägga att de tillfällen jag försöker kleta på mig något i sminkväg ofta resulterar i urstuckna ögon läppstift i hela käften...
Ingen resonabel människa sminkar sig under fysiska prestationer...

Tyvärr gjorde jag inte det, den första reaktionen var bara, "så fan heller" *asg* ;)

Ber om ursäkt!

Trevligt med sminkfritt under fysiska strapatser.

// Jocke

Trevligt med lite ilska! Förstod att du inte såg min smiley, tycker dock att det är bra att folk reagerar!

Angående alla tjejer hoppas jag på flera i min egen ålder! Alla är jag möter är ju 40+ nästan. Försöker desperat påverka mina ytterst svårflirtade och lata vänner. Tips?
 
LadySnas; sa:
Försöker desperat påverka mina ytterst svårflirtade och lata vänner. Tips?

Tips:

Tränade, trevliga och naturnära män? Räcker inte det? Utan smink dessutom.. vilket är extremt vanligt inne på krogarna i Stockholm.. haha.

Finns det inga aktiviteter, typ resor för ungdomar/yngre vuxna? Typ som: Res till Sarek och vandra med 5 st i din egen ålder.. :)

// Jocke
 
Hehe. Pjo, det räcker gott och väl. Hej-skaffa-nya-kompisar-resor är det knapert om. Oftast blir det ganska dyrt om man skall åka på så organiserade semestrar, dessutom har jag fått för mig att det kanske kan vara svårt att hålla kontakten vid liv efter resan... Så jag tvingar nog mina vänner ett tag till innan jag skaffar helt nya. Jag har ju åtminstonde en kompis som jag kan släpa med, men hon strejkar om det blir för långt och jobbigt, vilket resulterar att jag springer i cirklar för att göra slut på lite energi.
 
Det beror ju på vad man gör för resa? En resa till Sarek behöver inte gå på mer än någon tusenlapp plus mat. Torka mat hemma, vatten finns gratis ;)

Det är transport upp och ner som kostar, men det finns ju bil. 180 mil? 180x0,65Lx11,50 krx2 = 2691 spänn tur och retur. 3 personer så blir det billigare :)

Kravet är ju att det finns 2 förare, jobbigt att sträckköra 180 mil eller vad det nu blir? Långt iaf..

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
Det är transport upp och ner som kostar, men det finns ju bil. 180 mil? 180x0,65Lx11,50 krx2 = 2691 spänn tur och retur. 3 personer så blir det billigare :)

Kravet är ju att det finns 2 förare, jobbigt att sträckköra 180 mil eller vad det nu blir? Långt iaf..

// Jocke

Äsch, det var ju bara 130 mil, nästan gratis då ;)

// Jocke
 
Hur har du det med matematiken?
Jo men sen var det ju det här med at få med sig folk. När du babblade om åka på resor med folk man inte känner, tänkte jag automatiskt på arrangerade resor med någon form av ledare, typ STF resor å så, de är ganska dyra!
Jag kanske borde börja efterlysa folk att fara iväg med, skall bara tänka ut en vänlig och lätt manipulativ strategi. Jag tror inte att det mest effektiva sättet är det bästa;hot om våld ger mig nog tyvärr inga resekamrater.
 
LadySnas; sa:
Hur har du det med matematiken?
Jo men sen var det ju det här med at få med sig folk. När du babblade om åka på resor med folk man inte känner, tänkte jag automatiskt på arrangerade resor med någon form av ledare, typ STF resor å så, de är ganska dyra!

Nejnej, jag tänkte såhär "samla ihop ett par trevliga yngre vuxna och planera, boka tåg, buss eller ta bil eller hur man nu gör. Arrangerade resor blir ju dyrare pga vinstsyfte, löner mm. Tanken jag hade var att sköta allt själv, "yngrevuxenstudentprisresa" tror jag vi ska kalla det ;)

// Jocke
 
"yngrevuxenstudentprisresa" tror jag vi ska kalla det ;)

// Jocke [/QUOTE]

Detta är ju helt ypperligt! Någonting för mig och mina fattiga men glada gelikar. Är utsidan en bra plats att smälla upp värvningsbordet på? Hur ligger medelåldern här egentligen?
 
Ja, det finns inte så många andra "bord" att sätta upp detta på ;) Eller kanske vi kan fixa ett bord på Plattan i Stockholm och ragga lite folk... eller inte.. ;)

Nej, men vi kan väl höra efter? Behöver ju inte vara Sarek, har en planerad dit iof.. Norge finns ju också, eller Kebne eller.. ja det finns många?

Du fick ett mejl från mig nyss förresten.. :)

// Jocke
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.