VILDMARK - UPPTÄCKAREN SVT

Bobbo

Är inte alla inslag lite korta och hispiga?

Det kunde varit mer spännande och intresseskapande, men jag tycker de vispar förbi allt för fort.
Och Bobbo...tja, skulle inte han göra barnprogam istället?
 
Re: Bollibompa

Klaz; sa:
Vilken utmärkt ide !!
En ny Björne? Ingen kostym, den fåniga hatten räcker.
Klas

Antagligen avunsjukan som talar,sicket gnällande,hur många av utsidans medlemmar har egentligen friluftslivet som sitt jobb???
Tycker Bobbo är en skön lirare.



Nicklas.
 
Heja Bobbo

Jag tycker då inte att det är något fel på Bobbo, det som är fel är ju att det är så få friluftsprogram på SvT!
 
Re: Bobbo

picturethis.nu; sa:
Är inte alla inslag lite korta och hispiga?

Det kunde varit mer spännande och intresseskapande, men jag tycker de vispar förbi allt för fort.
Och Bobbo...tja, skulle inte han göra barnprogam istället?

Bobbo är befriande chosefri, ger ett ödmjukt och nyfiket intryck, verkar inte vara riden av prestige, bjuder på sig själv.

Så borde fler vara såväl programledare, som övriga medborgare.

Att aldrig glömma bort att leka är det viktigaste att komma ihåg och det första de allra flesta vuxna glömmer.

Förövrigt så är barnprogram viktiga.
 
sajberjohan; sa:
Resor bortom turiststråken. Del 1 av 8. Programledare Bobbo Nordenskiöld besöker hmongfolket i norra Vietnams bergstrakter. I byn han besöker har ingen västerlänning satt sin fot sedan det senaste kriget på 1970-talet.
(från tv.nu)

Verkar vara lite mer än ett vanligt reseprogram =)

Fast jag har besökt Hmongfolket, iofs i Laos, men ändå. Det är en av de största minoriteterna i Laos, så speciellt svårt är det inte att stöta på Hmong. De står ofta längs vägkanterna och säljer saker i östra delen av Laos.
 
walk_alone; sa:
förresten så skall jag inte säga något för jag har slängt ut TV´n i somras. Det blir mycket mer böcker då. Även böcker om resor. Sedan kan man åka själv för att se bilderna :) // Roland

Du är ju kung ensamgångarn! Har länge funderat på ett liv utan TV, men inte vågat slänga ut aset än. Det finns en annan person i hushållet som ser annorlunda på saken. Hur är det, livet före/efter TV?

Bobbo är underbar tycker jag, även om jag gillade Vildmark mycket bättre än Upptäckaren.

...Johan...
 
Globetrekker på discovery e ju dessvärre bara repriser på nu... 11.15 varje vardag... men ändå.. kanonrepotage

Får ju hoppas på en fortsättning =) repriserna börjar bli lite tjatiga att se på ............
 
Ja det är ett inspirerande program, världsvandrare. Det värsta är att jag alltid får ångest över att det var så länge sedan jag själv var i väg. :)
 
Go Bobbo

Hoppla vilka skiftande reaktioner!

Jag har bara en sak att säga: Bobbo, fortsätt med det du gör, kanonsköna och avslappnade program som vidgar vyerna!

Skulle bli mäkta imponerad om du någon gång gjorde en resa i VÅR anfaders fotspår (nordostpassagen). Gör du det, slå en signal till mig, jag hänger på!

/
Erik Nordenskiöld
 
Måste ju ändå säga till Bobbos försvar (trots att jag kritiserade honom tidigare) att han är trots allt mycket trevligare än dem på TV4s motsvarighet till reseprogram...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.