BROHOPP!

Vi e två grabbar som tog ett skutt från järnvägsbron i södertälje...29 meter högt! Det var jävligt kul-filmade det hela gjorde vi också. Vore kul om det finns nån som har liknande erfarenheter som man kan diskutera, då vi har funderingar på att hoppa från Igelstabron här i Södertälje (ca 45meter)..Hör av er!
 
Jag läste för några år sedan att det var (är?) ganska populärt med självmordsförsök genom att hoppa från Golden Gatebron. Om jag kommer ihåg saken rätt så sa man att 30-50 % av de som hoppade från 50 meter avled pga kraften i nedslaget (ev. i kombination med drunkning). Hur landningen ser ut har väl i och för sig också ganska stor betydelse. 45 meter...
 
ner i vatten eller rep-pendel?

Snackar ni om att hoppa "hopptorn" ner i vatten eller om att knyta fast sig i ett rep och pendla ner under bron?
Jag har för mig att eurosport hade klippdykning där simhoppare hoppade från cirkus 30 meter. 45 meter låter högt. 10meters hopptorn i badbyxor kan ju kännas om man landar fel men jag vet inte var gränsen går.

/Patrik
 
Jag skulle inte ha gjort det, men om ni hoppar så vill jag gärna veta hur det gick. Jag planerar inte å dö än men om ni har tålamod kan vi snacka om det i himmlen...

Lycka till!
 
Full fart

Hoppar ni "spiken" från 45 meter kommer ni att slå vattnet i en hastighet en bit över 100 kilometer i timmen. Det torde inte vara så skönt även med jeans och jympadojor.
De som håller på med hopp ner i vattnet från höga höjder försöker därför att falla liggande och så utbrett som möjligt för att öka motståndet och minska accelerationshastigheten. Precis innan ytan böjer de in huvudet och landar på alla fyra. På så vis klarar de rätt höga höjder. Men det är naturligtvis inget att rekommendera för vanliga dödliga. Landar man med ett magplask är det naturligtvis klippt. Och hoppar man spiken och landar lite snett bryter man möjligen ryggen eller något annat olustigt.

Skulle aldrig få för mig att hoppa från 45 meter utan ett tjockt gummiband fäst runt vristerna.
 
Det är kul att leva också...

Jag bor i Sundsvall, och Alnöbron, några km från stan, är ett populärt självmordsredskap. Då och då är det någon som hoppar, och vad jag vet är det ingen som har överlevt.. fast dem får man ju iofs säkert aldrig höra talas om heller, så..
Vet inte säkert hur hög bron är, men 45-50 meter skulle jag kunna tänka mig. Kanske någon här vet?

Vi är ett gäng som funderar på pendelhopp där, men måste börja i mindre skala först =)

Jag tror inte det är smart att hoppa från så hög höjd, men 35 m kanske.. ni borde väl veta någorlunda, som hoppat från 29 m...
Dessutom, om ni hoppar och någon ser er, så kanske ni tas in på nåt psyk..hihi!
visst kan det vara tufft och kul att gör sånt här. men när det är för våghalsigt är det bara idiotiskt tycker jag.
Någon gräns får det finnas!

//Sara
 
Det är kul att leva också...

Jag bor i Sundsvall, och Alnöbron, några km från stan, är ett populärt självmordsredskap. Då och då är det någon som hoppar, och vad jag vet är det ingen som har överlevt.. fast dem får man ju iofs säkert aldrig höra talas om heller, så..
Vet inte säkert hur hög bron är, men 45-50 meter skulle jag kunna tänka mig. Kanske någon här vet?

Vi är ett gäng som funderar på pendelhopp där, men måste börja i mindre skala först =)

Jag tror inte det är smart att hoppa från så hög höjd, men 35 m kanske.. ni borde väl veta någorlunda, som hoppat från 29 m...
Dessutom, om ni hoppar och någon ser er, så kanske ni tas in på nåt psyk..hihi!
visst kan det vara tufft och kul att gör sånt här. men när det är för våghalsigt är det bara idiotiskt tycker jag.
Någon gräns får det finnas!

//Sara
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Flexonline BROHOPP! HEMSIDA! Övriga aktiviteter 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.