5,10,15,20 kg osv. från UL och uppåt

Skulle vara kul om Utsidan testade happy-formatet på forum. Helt utan uppdelning. Där är det väldigt många fler inlägg per dag än här trots (eller tack vare?) att de bara siktar in sig på cykling och inte dussintals olika aktiviteter. Fungerar faktiskt att ha en etablerad rubrikstandad bara, tex:

[UL-Lättpackning] -Vilket självstagande 4-säsongers tält är lättast?

[Forspaddling] -Högvatten i Svartån?

osv

Själv använder jag bara http://www.utsidan.se/forumtools/listlatest.htm för att scanna av forumdiskussionerna å tittar in i de trådar som väcker något slags intresse. Många av undergrupperna på Utsidan är ju helt döda/utan inlägg.
 
Själv använder jag bara http://www.utsidan.se/forumtools/listlatest.htm för att scanna av forumdiskussionerna å tittar in i de trådar som väcker något slags intresse. Många av undergrupperna på Utsidan är ju helt döda/utan inlägg.

Jag med. Hellre färre forum än fler. Vill man avgränsa svarsmängden får man istället lägga ner mer tid på att formulera frågan. Då är det nog lättare att få relevanta svar.

Trevlig helg!

A
 
Tycker inte själv att "ni" då skulle vara idioter.
Som du själv skriver, om någon önskar en synpunkt om något så får dom den.... Det är ju just dessa synpunkter som triggar igång alla dessa lååånga trista diskussioner med faktahänvisningar och överbevisningar om saker och ting. Just därför att vi har olika perspektiv på saker och ting. ;)
Just därför önskar jag två olika trådar om packning
Hej Svejs!

Huvudsyftet med ditt förslag är alltså att skapa ett forum där det inte skapas diskussioner och där folk aldrig är oense? Hade det då inte varit en bättre idé att begränsa antalet inlägg i varje tråd till max två? Då borde man inte hinna skapa nån debatt eller osämja.

Ett annat alternativ är ju att du köper en bok. Då får du bara författarens perspektiv och slipper diskussioner. Alternativt kan du direkt mejla de forumdeltagare som du vill ha svar från.

Själv tycker jag att hela syftet med ett forum är att diskutera. Alla är vi olika, har olika förutsättningar, intressen, erfarenheter och infallsvinklar vilket är det som gör ett forum levande. Fasen vad tråkigt det hade varit om vi var ense hela tiden. Jag ser ingen väsentlig skillnad eller tydlig gräns mellan att packa lätt, vara lättpackare eller UL-packare.
 
Jag ser ingen väsentlig skillnad eller tydlig gräns mellan att packa lätt, vara lättpackare eller UL-packare.

Me too.

Men nånstans har uppfattningen att man ska spara vikt på 'rätt' saker uppstått, inte att det kan vara lika mellan att köra Hilleberg och frystorkat eller tarp och konservburkar.


valdemar
 
Man blir bara mer o mer begreppsförvirrad ju mer man läser i dessa trådar...:cool:

Lätt "packad" vet man iaf vad det är för något.
 
Man blir bara mer o mer begreppsförvirrad ju mer man läser i dessa trådar...:cool:

Lätt "packad" vet man iaf vad det är för något.

Precis vad jag tänker packa min enkla magsäck med idag :) Ska iväg till en fin fors och pröva fiskelyckan. Ha de så gött

Kom ihåg att tystnad ibland är bästa svaret...


Angelica
 
Varför inte en Tungpackar del där människor som jag själv som gillar att släpa mer än man behöver ?
 

avslutad210712

Gäst
När jag går in på utsidan kollar jag på "lista nya inlägg". Den enda gången jag överhuvudtaget bryr mig om en trådkategori är när jag skall starta en egen tråd för då bör den ligga i rätt kategori. Jag tror knappast att diskussionerna blir speciellt mer intressanta eller givande om man delar upp trådarna ännu mer. Dessutom verkar det reta upp folk om folk svarar på fel sätt i fel tråd och hur blir det inte då med ännu snävare gränser "nej du får inte svara i upp-till-fem-kilo-tråden för din packning väger 6,9 kg"
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.