Enkelt, billigt friluftsliv

Det är de som står och huttrar när bussen är försenad eller inställd, medans jag står där och småmyser i mina varma kläder i snöstormen:) Händer regelbundet en 4-5 gånger varje vinter.

Ja, det finns ju verkligen inga snygga varma kläder. Duffeln, parkasen, yllerocken eller varför inte indie-anoraken, de är alla extremt kalla snygga plagg. Polemiseringen i snygga kontra praktiska plagg är befängd.
 
Det är de som står och huttrar när bussen är försenad eller inställd, medans jag står där och småmyser i mina varma kläder i snöstormen:) Händer regelbundet en 4-5 gånger varje vinter.
och alla de andra hundranånting dagarna per vinter (häruppe har vi åtta årstider, varav fem är vintrar) så står du och njuter i din ensamhet iförd en sån här snygging

medan vi andra får lida pin i våra såna här
 
På Utsidan måste man kolla varje dag för vem orkar läsa tio sidor spetsfundigeter... Detta med CAMP gick mig förbi t ex.

Försökte för en tid sedan utarbeta BETAcamping(Billig, Tillgänglig, Enkel, Användbar) som ett slags Biltemalättpacknig men får väl inse att någon hann före med sin förkortning....

Note to self: Gör klart saker.
 
På Utsidan måste man kolla varje dag för vem orkar läsa tio sidor spetsfundigeter... Detta med CAMP gick mig förbi t ex.
Så... ett CAMP-forum? (jag är fortfarande för dum för att begripa begreppet, men klok nog att erkänna det)

Eller ett Forum Fritt från Fyndiga Finesser, FFfFF-forumet, för alla ultratråkmånsar som helst slipper spetsfundigheterna och hellre diskuterar diametrar på muttrar, stygnlängder och sovsäckars fyllnadsgrad. Där alla troll är förbjudna, inklusive Mellpat. Patric har förstås inget att göra där heller, även om det sägs att han finns på riktigt.
 
Så... ett CAMP-forum? (jag är fortfarande för dum för att begripa begreppet, men klok nog att erkänna det)

Eller ett Forum Fritt från Fyndiga Finesser, FFfFF-forumet, för alla ultratråkmånsar som helst slipper spetsfundigheterna och hellre diskuterar diametrar på muttrar, stygnlängder och sovsäckars fyllnadsgrad. Där alla troll är förbjudna, inklusive Mellpat. Patric har förstås inget att göra där heller, även om det sägs att han finns på riktigt.

Om det är okej att diskutera stigningen i olika gängstandarder kan du räkna med mig. Tror depaul kan orera om olika stål och värmebehandlingstekniker också. Vi skulle kunna ha grymt tråkigt. Som pricken över i:et är det obligatoriskt att seobserver kommer in och ger expertråd och spridda anekdoter i varje tråd, helst mellan varje inlägg. Dessutom SKA martin eller Jörgen ordinera meshskor och smörgåspapperstarp till varenda diskussionsdeltagare, oavsett vad som för tillfället diskuteras.
 
Strykarräven;393765 sa:
Eller ett Forum Fritt från Fyndiga Finesser, FFfFF-forumet, för alla ultratråkmånsar som helst slipper spetsfundigheterna och hellre diskuterar diametrar på muttrar, stygnlängder och sovsäckars fyllnadsgrad. Där alla troll är förbjudna, inklusive Mellpat. Patric har förstås inget att göra där heller, även om det sägs att han finns på riktigt.

Det behövs inget eget forum för detta, ultratråkmånsar finns det gott om överallt och i alla trådar.
Dom triggar igång trollen. Om jag försöker mig på en liknelse så är mutterdiametrarnas värld jämförbar med betong och asfalt och stygnängder är lika spännande som att göra en toppbestigning i gallerians rulltrappa. Det är trollen som är äventyrarna som inte klarar av allvaret och seriositeten i forumet. Trollen är helt enkelt cyberrymdens sista äventyrare! Det är trollen som spränger gränserna för vad människan kan åstadkomma!

Den här tråden skulle handla om enkelt billigt friluftsliv, det ska den få göra i fortsättningen vad mig anbelangar. Jag tycker att ämnet är både seriöst och behjärtansvärt. Det borde finnas utrymme för en sån tråd i forumet, utan att nämna andra rubriker så tycker jag att denna är minst lika relevant som många andra.
 
och alla de andra hundranånting dagarna per vinter (häruppe har vi åtta årstider, varav fem är vintrar) så står du och njuter i din ensamhet iförd en sån här snygging

Nädu, precis som tråden heter är det "enkelt och billigt" som gäller för mig, en sån där skulle jag aldrig ha råd med. Mina plagg (som jag använder såväl till vardags som ute i skogen) är köpta på Stadium, Coop Forum, Rusta och liknande ställen. Och eftersom det är en stor mängd människor som köper sina vardagsplagg på de ställena torde de alltså ha en massa plagg som fungerar även till friluftslivet.

Enkelt och billigt alltså att ta de plagg man redan har när man ska ut i skogen. Man behöver inte vara miljonär (som det väl finns nån gammal tråd som frågar?).
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.