Gissa position Stockholms län

Sandhamn

eller snarare västra eller nordvästra delen av Sandön och fotoriktning mot nord mot öarna kring Farfarsgrundet?

Thure
 
Gissar

på ett annat möjligt alternativ.

Nåttarö mot väst eller nordväst och i så fall är det Gotlandsbolagets eller en färja mot Polen eller Balitikum man ser på Mysingen.

Thure
 
Ny Färjebild

Den här bilden är från en annan del av skärgården än Peters senaste.

Var är bilden tagen?

Den främre åkaren på bilden är professor i landskapsarkitektur vilket kanske kan underlätta vid eventuell googling för att lista ut var bilden är tagen.

Thure
 

Bilagor

  • pic_26203.jpg
    pic_26203.jpg
    52.9 KB · Visningar: 428
#99

Tja, utan tillgång till bra kartor är det svårt (vilken onlinekarta använder ni för dom här övningarna förresten?), men jag gissar att det är nånstans i Furusundsleden. Förgrunden ter sig inomskärsk, typ Trälhavet, men de höga öarna i bakgrunden kombinerat med den fria hosrisonten har jag svårt att placera.
 
Tja, utan tillgång till bra kartor är det svårt (vilken onlinekarta använder ni för dom här övningarna förresten?), men jag gissar att det är nånstans i Furusundsleden. Förgrunden ter sig inomskärsk, typ Trälhavet, men de höga öarna i bakgrunden kombinerat med den fria hosrisonten har jag svårt att placera.

Stämmer men jag skulle vilja ha en närmare position innan jag ger rätt.

Ledtråd detta är någonstans norr om Furusund.

Thure
 
Stämmer men jag skulle vilja ha en närmare position innan jag ger rätt.

Ledtråd detta är någonstans norr om Furusund.

Thure

Och rimligtvis söder om Kapellskär, vilket leder mig till nån av holmarna i Furusundsfjärden. Jag gissar alltså att åkarna är syd om Ladholmen och att bilden är tagen mot ostnordost.
 
I ett tidigare

inlägg, mitt första om den här bilden gissade jag på Mysingen sydost om Nynäshamn dvs på utsidan av Yttre Gården och det tror jag efter din senaste ledtråd mest på. Bildrikning mot nordost.

Thure
 
inlägg, mitt första om den här bilden gissade jag på Mysingen sydost om Nynäshamn dvs på utsidan av Yttre Gården och det tror jag efter din senaste ledtråd mest på. Bildrikning mot nordost.

Thure

Helt rätt, bilden är tagen från den en bit ner från den norra änden. Många fina stränder i det området, och dyningar.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.