Gissa position Stockholms län

Alldeles korrekt.
Skorstenen i bakgrunden hör til Käppalaverket, gården är Ekholmsnäs Gård och bilden är tagen vid Hustegaholm...
 
Jaha, om ingen annan tar vid så får ni klura en stund på den här bilden. Vad heter ön och vad heter ön som jag har fotograferat ifrån?

bredbyn2.jpg
 
Lilla Saltkråkan?

Jag har sett några gamla bilder på saltkråkan och tyckte inte att det stämde så bra men jag har ingen bättre gissning.

Stämmer Lilla Saltkråkan kanske du har fotograferat från Lilla Vindåsen? Skulle kunna vara Mörtö Bunsös södra brant i bakgrunden.

Thure
 
Nej det är inte rätt det heller...
Få se nu; vi är alltså nära Mysingen och inte söderut. En fransk president kan ge ett delsvar till ön vi ser i bilden. Ö och ö förresten... den är ju ganska liten... Vad har vi för synonymer till ö?

Ett annat tips är att en av Waxholmsbolagets linjer passerar ön ibland...
 
De Gaulle?

Gålö?

Långholmsgrund utanför Årsta Havsbad. I så fall skulle fotograferingsön kunna vara Södertörn i närheten av Berga Örlogsbas.

Thure
 
Du anar inte hur nära rätt svar du är fast du har helt fel.... :)

Gålö och Långholmsgrund är alltså inte rätt... Det var kanske en liten ledtråd det där med synonymer på en ö... En liten ö till och med...

Kungens får har i många år gått på en grannö på sommarbete, vet ej om det är så länge. Hoppas att de inte föll omkull. En madrasserad ränna finns i närheten... Oboj!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.