Gissa position Stockholms län

Nej, inte Ekerö/Helgö.

Det större vattnet på den andra bilden är ett populärt skridskovatten som man når via en kort landpromenad från ett annat anrikt skridskovatten. Med kajak behöver man däremot inte gå iland för att ta sig mellan dessa vatten.
 
Kul

att få gissa på den här gåtan. Kan det vara på gränsen mot Sörmlands län vid kanalen mellan Klämmingen och Frösjön med Frösjön på den undre bilden?

Thure
 
Inte Klämmingen, inte Ingarö.

Den här flygbilden har jag klippt från hitta.se, den är tagen några hundra meter söder om de andra två:
 

Bilagor

  • gåta utsidan.jpg
    gåta utsidan.jpg
    56 KB · Visningar: 478
Förstår att den här bildserien är knepig. Trots att platsen där bilderna är tagna ligger relativt nära Stockholm är det nog inte många som passerar just här.

En bild till från hitta.se med både kanalen och trädformationerna:
 

Bilagor

  • utsidan 2.jpg
    utsidan 2.jpg
    100.6 KB · Visningar: 572
Claes och Dag har rätt, det är kanalen mellan Homingeviken och Kyrkfjärden.

Trots att jag har både paddlat och åkt en hel del skridskor på Kyrkviken har jag inte varit in i Holmingeviken. Men för några helger sedan passerade vi här till fots, det är ett fint område med ekdungar och betade ängar. Inne i skogen finns det en massa provplanteringar av olika barrträd, det är en del av dem som syns på flygbilderna. Vet ej om provplanteringarna sas är i bruk fortfarande.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...