exp avslutat_ tack försökskaninerna

japp, alla fördomar har besannats!

provokativa åsikter straffas,

med påhopp som kan innehålla:

jante, avundsjuka
tom en tyckte man var en dåre!
mkt intressant.

en fick ont i örona för man skrev
med caps lock.

fick även känna på utsidan piskan av
dess hangarounds och självutnämnda
president. blev hotad om avstägning
för man skriver med CAPS LOCK intryckt



slutsats:

handla bara ifrån företag som anonserar på
utsidan

ifrågasätt aldrig något eller någon

ta reda på vad de mest frekventerade
besökarna och forumpostarna har för
grejer och för förebilder,
varför?
det kan straffas om du tycker att
något är skit som råkar finnas
ï deras utrustningslista

ha inte på något sätt en avikande
åsikt.

skriv inte med caps lock intryckt kan
verka stötande

använd dig absolut inte av ironi, kan missuppfattas

in i masspsykosen igen
sov i hilleberg, kläd dig i klättermusen, ät real,
bär grejerna i en säck från norröna, för dom
får ju alltid så bra betyg av utemagasinet,
undrar varför? flitig annonsör av baksidan
av den tidningen, kanske...
och framförallt paddla aldrig i en oäkting från
estland


rättning i ledet!

leve enfalden! leve utsidan!


kavla upp brunskjortan och ta dig ut!
glöm inte ridstövlarna det är blöt ute!
 

clindh

Forumvärd
Utsidan har vad vi själva tycker det högt i tak, men precis som andra forum har vi ett antal regler och rekommendationer Följer man inte dem får man hitta sig ett annat forum, så enkelt är det.

- regel 1: skriv inte anonymt, eller från flera konton

- skriv så andra förstår, och på gängse diskussionsformat; jag ser inte varför du tror dessa stora bokstäver skall förtydliga eller tillföra diskussionen något?

- respektera våra övriga regler; de står att läsa här
http://www.utsidan.se/om_utsidan/regler.htm?section=diskussionsforum

Du skriver kontroversiella inlägg, och det möter förståss motstånd från andra, men visa mig på ett exempel på där jag censurerat din åsikt?

Och vad sjutton har Utemagasinet och deras annonsering med Utsidan.se att göra? Inte ett dugg, snarare tvärtom.
 

clindh

Forumvärd
Jaha, var det allt du hade som svar på tal efter ditt långa utlägg om hur fel allt är på Utsidan?

Menar du kanske att du inte hade läst reglerna förut?
 
Filter

Om det gick att lägga in ett ”filter” där man kan markera för de ”personer” som bara är ute för att sabotera, så att deras inlägg inte syns när jag tittar på ”visa senaste” så skulle jag nog betala de 200 SEK /år det kostar att vara klubbmedlem.

Fast det vore bättre om de berörda inser att forumreglerna är till för allas trevnad och inte för att jävlas.

Per Brune
 
Vad i hela friden handlar det här om?

Lustigt att den som säger att ingen här ifrågasätter något själv blir så oerhört provocerad när han blir ifrågasatt...

Själv känner jag mig lite som en spansk bonde som står vid foten av en kulle och ser en tanig snubbe med hink på huvet gå loss på en väderkvarn.

Men jag kanske inte har hängt med riktigt.
 
Re: Filter

Brune; sa:
Om det gick att lägga in ett ”filter” där man kan markera för de ”personer” som bara är ute för att sabotera, så att deras inlägg inte syns när jag tittar på ”visa senaste” så skulle jag nog betala de 200 SEK /år det kostar att vara klubbmedlem.

Ideen är ju inte direkt ny. På den tiden då det var newsgroups som gällde om man ville diskutera så hade de flesta newsgroupsläsare stöd för killfiles.

Jag skulle gärna ha en killfile här med.
 
andreaz; sa:
kavla upp brunskjortan och ta dig ut!
glöm inte ridstövlarna det är blöt ute!

men duu... lite bättre kan du väl, här finns plats för alla på utsidan.. allt från fryntliga skåningar till tyskar på vita springare. taket är högt och det tillåts att ha olika åsikter, jag själv är en åsiktsbajsare som ibland fått både ris och ros för mina åsikter.. men att försöka gömma sitt misslyckade beteende i någon form av "nu har jag testat er" grej e ju bara tramsigt, vågar du inte längre stå för vad du sagt och gjort?
 
-Patric-; sa:
men duu... lite bättre kan du väl, här finns plats för alla på utsidan.. allt från fryntliga skåningar till tyskar på vita springare. taket är högt och det tillåts att ha olika åsikter, jag själv är en åsiktsbajsare som ibland fått både ris och ros för mina åsikter.. men att försöka gömma sitt misslyckade beteende i någon form av "nu har jag testat er" grej e ju bara tramsigt, vågar du inte längre stå för vad du sagt och gjort?

*ASG*

Skitkul, Putte!
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.