Date träff för sportintesserade

De skulle vara bra om man skulle kunna ha någon dateträff på eran utsidanhemsida då man kan träffa partners för att gå på date med för jag tror dom flesta är på jakt efter någon som är sportintresserade. De finns vissa som inte har tid när man tränar en hel del så de vore bra om ni hade någon sportdating på eran hemsida.
Hälsningar Fredrik
 

clindh

Forumvärd
Låter vettigt, men finns tillräckligt intresse bland våra läsare tro? Skriv gärna.

Och förklara gärna för en stadgad man som jag hur en sådan bör funka; när jag dejtade senast fanns inte webben :) Exempel på andra sajter som är bra dateträffar tex?
 
Hmm...

clindh; sa:
Låter vettigt, men finns tillräckligt intresse bland våra läsare tro? Skriv gärna.
Det här finns ju redan på utsidan! Det är ju bara att läsa vad som står i och "mellan raderna" i många av inläggen i forumen reskompis, replagskamrat osv.

För övrigt så tycker jag nog inte att det här hör hemma riktigt på Utsidan. Jag skulle nog också vilja säga att det bästa sättet att hitta nån är väl att gå ut där det finns folk istället för att sitta hemma framför datorn i sin ensamhet...

/Helen
 
Re: Hmm...

fjelltur; sa:
Det här finns ju redan på utsidan! Det är ju bara att läsa vad som står i och "mellan raderna" i många av inläggen i forumen reskompis, replagskamrat osv.

För övrigt så tycker jag nog inte att det här hör hemma riktigt på Utsidan. Jag skulle nog också vilja säga att det bästa sättet att hitta nån är väl att gå ut där det finns folk istället för att sitta hemma framför datorn i sin ensamhet...
/Helen

Håller med helt och hållet.
/g
 
Re: Re: Hmm...

strand; sa:
fjelltur; sa:
Det här finns ju redan på utsidan! Det är ju bara att läsa vad som står i och "mellan raderna" i många av inläggen i forumen reskompis, replagskamrat osv.

För övrigt så tycker jag nog inte att det här hör hemma riktigt på Utsidan. Jag skulle nog också vilja säga att det bästa sättet att hitta nån är väl att gå ut där det finns folk istället för att sitta hemma framför datorn i sin ensamhet...
/Helen

Håller med helt och hållet.
/g

Jag tycker att det var en bra idé!
Jag träffar så gott som aldrig människor som delar mina intressen. De är inte typiska för den genomsnittliga 20-åringen, om man säger så.
Att sen vissa människor inte tycker att nätdejting "hör hemma" på utsidan kan jag inte riktigt förstå. Om man inte gillar det är det väl inte svårare än att bara strunta i den "avdelningen".
/MT
 
Re: Re: Re: Hmm...

M3tess; sa:
fjelltur; sa:
Det här finns ju redan på utsidan! Det är ju bara att läsa vad som står i och "mellan raderna" i många av inläggen i forumen reskompis, replagskamrat osv.

För övrigt så tycker jag nog inte att det här hör hemma riktigt på Utsidan. Jag skulle nog också vilja säga att det bästa sättet att hitta nån är väl att gå ut där det finns folk istället för att sitta hemma framför datorn i sin ensamhet...
/Helen


Jag tycker att det var en bra idé!
Jag träffar så gott som aldrig människor som delar mina intressen. De är inte typiska för den genomsnittliga 20-åringen, om man säger så.
Att sen vissa människor inte tycker att nätdejting "hör hemma" på utsidan kan jag inte riktigt förstå. Om man inte gillar det är det väl inte svårare än att bara strunta i den "avdelningen".
/MT

Jag är efter visst funderande beredd att hålla med Marie-Therése.

Om jag t.ex. skriver att jag är intresserad av en cykelkompis eller nån att åka utomlands tillsammans med så betyder ju inte det (som Helen antyder) att man därför är intresserad av att skaffa ett förhållande av mer än kompisnatur.

Jag tycker nog att det skulle vara skönt med ett dejtforum av just den anledningen - då kan de som är fria och lediga och intresserade av att inleda nya förhållanden med folk som har liknande intressen skaffa sej dejtar, medan man i andra forum (ressällskap, sportkompis osv) kan hålla sig till just det ämnet.

Är det inte bättre med klara signaler än detta mellan-raderna-läsande som Helen pratar om? Tror det är bättre både för de som vill dejta och för de som inte vill det...

Hur dejtforumet ska lösas rent praktiskt vet jag inte - men det borde väl finnas fullt av folk här som har bra idéer om det?

/Eva
 

clindh

Forumvärd
Att inte bara kunna träffa nya kompisar utan även en partner som delar samma intresse för friluftsliv och äventyr tycker jag ligger helt inom Utsidans ramar. Är det mötesplats så är det.

Att sätta upp ett Kontaktannons-forum (eller Date om det låter modernare...) är ju väldigt enkelt, men räcker det? Behövs inte anonymitet i själva annonsen? Skriver man i ett forum ser ju alla vem som skrivit annonsen, inte något för den blyge.... Därför min fråga om hur en "riktig" dateträff-funktion bör funka, och hur det funkar på andra sajter.
 
Teknik?

"Du kan glömma dina ensamma stunder, du kan lita på teknikens under........"

Kunde inte låta bli, men tycker att det verkar vara en bra idé.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.