Enkelt, billigt friluftsliv

11 sidor på direkt.....men duktigt av dig att göra dig till talesman för alla utan att fråga om lov först, mitt fick du inte....

Alla 'rum' har hörn som ska täckas, nuförtiden. Allt ska 'nischas' in, vem är du och hur ser just du på saken. Allmängiltighet är ett hittepå-ord som betyder ytterligheter och som får tolkas fritt: HB, gummistövlar och en morakniv om du inte är en asket, för då gäller: halv pressenning, förhårdnader och en oklippt tumnagel.

Kanske borde det finnas forum för "Traditionellt friluftsliv", ett runt 'rum' utan hörn.


peter
 
Ett inlägg i månaden (efter att nyhetens behag lagt sig) är väl knappast skäl till ett helt eget forum?

Min grundfilosofi är att man diskuterar i de forum som finns, och när ett enskilt ämne börjar ta mycket större plats än de andra så grenar man av det till ett eget forum.

Att skapa en massa forum utan att det finns behov av dem gör att man får en massa onödiga "nivåer" att ta sig förbi. Jag vet själv när jag besökt en del forum på andra sajter hur trist det är att klicka sig in 32 olika forum och konstatera att hälften av dem har tre inlägg och i de resterande är det 14 stycken där ingen skrivit nåt på de senaste fyra månaderna.


Annars ska ju helt klart dyra knivar och vargar ha egna forum (11 sidor är ju bara fjutt jämfört med vad de ämnena genererar). Och varför ska tält och sovsäckar klumpas ihop i samma för? Nej, fixa ett forum för tält och ett för sovsäckar. Och gärna ett eget för Hilleberg.
 
Alla 'rum' har hörn som ska täckas, nuförtiden. Allt ska 'nischas' in, vem är du och hur ser just du på saken. Allmängiltighet är ett hittepå-ord som betyder ytterligheter och som får tolkas fritt: HB, gummistövlar och en morakniv om du inte är en asket, för då gäller: halv pressenning, förhårdnader och en oklippt tumnagel.

Kanske borde det finnas forum för "Traditionellt friluftsliv", ett runt 'rum' utan hörn.


peter

Hur många forum är du ute efter egentligen? Nu har du visserligen höjt nivån en aning sen innan jul.

Oooh,det var sååå tankebanan gick i ditt huvud...själv var jag inne på bajspackning.Dom kanske också borde få ett forum? Kanske är det vaselin som gäller,kanske turas de om att skita en korv fram och tillbaka eller så funkar det ungefär likadant som de gånger man själv varit och 'nallat ur chokladasken'.Ett eget forum skulle bringa klarhet.


peter

Det här var ett fint riktmärke i debatten, tack för att du delar med dig.
 
Ett inlägg i månaden (efter att nyhetens behag lagt sig) är väl knappast skäl till ett helt eget forum?

Min grundfilosofi är att man diskuterar i de forum som finns, och när ett enskilt ämne börjar ta mycket större plats än de andra så grenar man av det till ett eget forum.

Att skapa en massa forum utan att det finns behov av dem gör att man får en massa onödiga "nivåer" att ta sig förbi. Jag vet själv när jag besökt en del forum på andra sajter hur trist det är att klicka sig in 32 olika forum och konstatera att hälften av dem har tre inlägg och i de resterande är det 14 stycken där ingen skrivit nåt på de senaste fyra månaderna.


Annars ska ju helt klart dyra knivar och vargar ha egna forum (11 sidor är ju bara fjutt jämfört med vad de ämnena genererar). Och varför ska tält och sovsäckar klumpas ihop i samma för? Nej, fixa ett forum för tält och ett för sovsäckar. Och gärna ett eget för Hilleberg.

Anledningen till att just den här tråden inte har mer än ett inlägg i månaden beror antagligen på att det är ett förslag om en förändring av Utsidan, inte ett eget forum. Folk tröttnar uppenbarligen när förslagsforumet inte kollas av de ansvariga.
 
Hur många forum är du ute efter egentligen? Nu har du visserligen höjt nivån en aning sen innan jul.



Det här var ett fint riktmärke i debatten, tack för att du delar med dig.


Och 'debatten' gäller...?

Eller var det bara nåt som tryckte på och behövde luftas, läs hela 'konversationen' eller lägg ner infantila 'påhopp'.


peter
 
Och 'debatten' gäller...?

Eller var det bara nåt som tryckte på och behövde luftas, läs hela 'konversationen' eller lägg ner infantila 'påhopp'.


peter

Först var det ett förslag, sedan ville du ha en diskutera om huruvida det var ett bra förslag eller inte. Sedan slog infantiliteten till och du började posta diverse trams om nivea och vaselin. Att du inte gillar idéen om ett till forum har jag inget emot. Det går utmärkt att --->debattera<--- (stoppa in valfritt ord som för dig speglar vad det innebär att ha olika uppfattningar och prata om dessa) saken men jag förstår inte varför du känner dig tvungen att försöka göra dig rolig över alla som inte tycker som du? Jag har läst hela konversationen och du tillför inte särskilt mycket annat än diverse plumpa skämt. Ja det här tryckte visst på, skönt att få ut det.
 
Annars ska ju helt klart dyra knivar och vargar ha egna forum

Helt riktigt!
Knivar är ju ett stort ämne som diskuteras på Utrustning
Om Halland och Inlines får ha kvar sina forum som inte haft ett inlägg sedan förra året, så skall ju detta inte ens behöva diskuteras

Anledningen till att just den här tråden inte har mer än ett inlägg i månaden beror antagligen på att det är ett förslag om en förändring av Utsidan, inte ett eget forum. Folk tröttnar uppenbarligen när förslagsforumet inte kollas av de ansvariga.

Kunde inte uttryckt det bättre själv!
 
Jag ser inget problem, något som skanas här kanske finns på andta ställen. Utsidan har knappast monopol på forum om olika ämnen. Vidga vyerna lite eller skriv i de form som redan finns.

Finns en massa böcker och filmer om enkelt friluftsliv där fokus ligger på annat än att konsumera. Men sådan böcker/filmer är dock inte lika vanliga.
 

clindh

Forumvärd
Jag ser ingen riktigt poäng med ett sådant forum - eftersom det inte finns något i den befintliga forumstrukturen som säger att friluftsliv skall kosta skjortan. Det är inriktat efter aktiviteter och ibland vissa typer av utrustning, men inget om prisnivåer.

Att man kan få det intrycket är väl pga att en hel del skriver inlägg som handlar om dyra prylar. Men det hindrar förhoppningsvis ingen att skriva om motsatsen. Och vi har även ett "Gör själv"-forum som väl gränsar till detta.

Däremot kanske det skall finnas ett allmänt forum för filosofiska övergripande diskussioner runt friluftsliv, som tex denna.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.