...kompiskommentarer på Utsidan...

En liten undring bara: När jag ber att få lägga till en "kompis", så får jag fylla i en ruta om hur jag "känner" personen ifråga. Var samlas dessa små texter? Får den blivande kompisen se dem?

HåkanF
 

clindh

Forumvärd
Förnuvarande visas de inte, men jag tänkte mig att visa dem i kompislistan - så man får en liten känsla för om det är en bekant, familjemedlem, dödspolare etc.
 
Typ utsidan möter facebook?

Kan ju vara bra som stöd för minnet. Jag har t.ex faktiskt ingen aning om hur Majjen hamnade på min kompislista, men eftersom han verkar vara en hygglig prick så får han gärna vara kvar där :)
 

clindh

Forumvärd
Har inte ambitionen att "bygga en Facebook", men kompislistor blir ju lite trubbiga utan en möjlighet att tex skilja på bekanta, nära vänner osv. Även färdiga val typ Facebook kan bli lite väl styrt.

Att Majjen hamnade på din lista kan bero på detta:
http://www.utsidan.se/cldoc/10435.htm
 
Jag har t.ex faktiskt ingen aning om hur Majjen hamnade på min kompislista, men eftersom han verkar vara en hygglig prick så får han gärna vara kvar där :)

På "gamla" Utsidan lade jag upp de medlemmar som skrev intressanta inlägg - eller hade intressanta fotoalbum - som kompisar, för att slippa leta när jag blev sugen på att titta/läsa igen.
Och visst är jag en hygglig prick. Det tycker min fru i alla fall...
HåkanF
 

clindh

Forumvärd
Jag skall ta och fixa klart "Bokmärken", en annan funktion vi har i nya plattformen men som inte aktiverats fullt ut än - den är tänkt att just länka till personer, artiklar mm man vill komma ihåg eller tipsa om,. Man kan lägga in dem här men det skall förbättras och förenklas så det finns tex "Skapa bokmärke"-funktion på artiklar mm:
http://www.utsidan.se/member/bookmarks/edit.htm

(Fördelen mot webbläsarens bokmärken är att man kan välja om de skall vara egna eller publika, man kan tex lista sina favoritbilder för andra och så)
 
På "gamla" Utsidan lade jag upp de medlemmar som skrev intressanta inlägg - eller hade intressanta fotoalbum - som kompisar, för att slippa leta när jag blev sugen på att titta/läsa igen.
Och visst är jag en hygglig prick. Det tycker min fru i alla fall...
HåkanF

Det tar jag som en trevlig komplimang då :)

Själv hade jag faktiskt ingen aning om kompisfunktionen innan det dök upp siffror efter "kompiar online" här bredvid. Man lär så länge man lever eller nåt...
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...