Cyclepro spectrum värde?

jag har blivit erbjuden att köpa en Cyclepro spectrum från ca 2001 karbon framgaffel, ultegra genomgående, shimano flightdeck ramen är väldigt "plattad" strömlinjeformad, shimano fälgar med bred kant, 12 ekrar per hjul, är totalt värdelös på cyklar, vad kan den vara värd? den är väldigt fin.
 
Jag själv har aldrig haft cyclepro, men två saker:
* är storleken och sittställningen rätt för dig? Annars är den inget värd, för dig.
* Även om den är snygg så kan slitdelarna vara "väl använda" (drev, nav, vevlager etc). Det kan innebära att många sköna tusenlappar seglar iväg ganska snart.
Det är väl dom två svårigheterna med att köpa begagnat enl. mig. Är det stålram?
 
Jag sitter väldigt fint på den, alla slitdelar är fina, kedjan har jag mätt likaså, det är en aluminium ram, min kompis har kvitto på den sen den var ny, då kostade den 28 tusen
 
3-4000

om den är helt rätt för dig. Men begpriser är ju mellan köpare och säljare och kan bli i stort sett vad som helst. De här hjulen vad kostade de nya?

Thure
 
* Även om den är snygg så kan slitdelarna vara "väl använda" (drev, nav, vevlager etc). Det kan innebära att många sköna tusenlappar seglar iväg ganska snart.

Även växeldelarna slits och växelreglagen är oftast riktigt dyra. Räkna inte med att du hittar ersättningsdelar till Ultegra 2001. Du får byta hela Ultegrakitet för att få kompabilitet.
 
Cykeln

har ju en Flightdeckdator så du borde kunna kolla miltalet. Hur har cykeln använts? Om det enbart är soliga söndagar så bör växlar och reglage vara mindre slitna än om det är en cykelpendlare som kört i ur och skur halvårsvis.

Det du betalar för är kanske i det senare fallet bara ramen och du riskerar att byta drivlina växlar reglage fälgar nav och vevlager för att få cykeln i nyskick. Då blir det dyrare än att köpa nytt enligt inlägget igår.

Thure
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.