Cykelpendling Huddinge-Sätra

Vet inte om tråden väckts under rätt rubrik, men frågan är om det går att cykelpendla mellan orterna? På kartor verkar man kunna gena genom Fullersta kvarn, finns fler knep för att möta trafiken i Skärholmen-trakten?
 
Jag cyklade den sträckan några gånger när jag sommarjobbade i Sätra för några år sen, mellan Källbrink och Kungenskurva går en brandväg med bom som man kan cykla utan problem!

Därefter blir det tyvärr svårare, finns lite cykelvägar men ingen "genomfartsled"
 
Kolla på t.ex. hitta.se runt Kungens kurva så ser du vad som finns av cykelvägar. Det verkar gå att undvika de större gatorna kring köpladorna i alla fall.

kk.png
 
Tack för svaren!

Jag kollade igår på andrahandslägenhet nära kvarnbergsskolan i Huddinge. Pendeltågstation: Huddinge centrum.

Sen har jag hittat http://cykla.stockholm.se/ men den ger kanske inte alltid de bästa vägförslagen. Jag sökte en väg mellan Sätra och Huddinge, med ett vägförslag som gjorde en lång nordlig krok som blev ca 1 mil lång, jämfört med Fullerstavägen som blir ca 3 km kortare.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MBac Kläder för cykelpendling? Landsvägscykling 28

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...